اخبــار



رونمایی روحانی از تمبر یادبود سردار سلیمانی

رئیس‌جمهوری همزمان با سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، از تمبر یادبود «سردار دل‌ها» رونمایی کرد. به ‌گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن رونمایی از تمبر یادبود سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی ابراز امیدواری کرد همه بتوانیم راه آن شهید والامقام را ادامه دهیم.

پیام الکاظمی به ایران:
از هیچ تصمیمی علیه تهران حمایت نمی‌کنیم

سفیر جمهوری عراق در تهران از ارسال پیام نخست‌وزیر این کشور به تهران خبر داد و تأکید کرد: جمهوری عراق از هیچ تصمیمی علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت نمی‌کند. «نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر جمهوری عراق در تهران در گفت‌وگو با ایرنا، درباره رأی عراق به پیشنهاد امریکا برای افزودن دو بند جدید در بودجه سال ۲۰۲۱ سازمان ملل برای احیای کمیته تحریم‌ها علیه ایران گفت: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در این رابطه پیامی را برای جمهوری اسلامی ایران فرستاده که براساس آن، کمیسیونی برای بررسی این موضوع تشکیل می‌شود. وی اضافه کرد: در این پیام تأکید شده است که جمهوری عراق از هیچ تصمیمی علیه جمهوری اسلامی ایران ابداً و مطلقاً حمایت نمی‌کند. این دیپلمات عراقی خاطرنشان کرد: ایران کشور دوست، همسایه و برادر ماست و ما با جمهوری اسلامی ایران رابطه بسیار نزدیکی داریم هر چند رأی داده شده، یک رأی محافظه‌کارانه بوده است. نصیر عبدالمحسین عبدالله اضافه کرد: جمهوری عراق برای جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها آرزوی پیشرفت، خوشبختی و تعالی در همه زمینه‌ها دارد.
وی همچنین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت و با یادآوری مراتب بالای فروتنی، انسانیت و دلیری این دو شهید خاطرنشان کرد: از خداوند منان مسألت دارم تا آن شهدا را به عالی‌ترین مراتب بهشت برساند و به خانواده‌ها، همکاران و دوستداران‌شان صبر عنایت کند. گفتنی است در جلسه بررسی بودجه سازمان ملل و در مواجهه با پیشنهاد امریکا برای افزودن بندهایی به بودجه سازمان ملل برای احیای کمیته تحریم علیه ایران، نماینده عراق بر خلاف انتظار رأی ممتنع داد و نه مخالف.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7533/3/565212/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها