صف‌آرایی جمهوریخواهان مقابل ترامپ



گروه جهان/ مجلس سنای امریکا با اکثریت جمهوریخواهان برای نخستین بار در چهار سال اخیرقاطعانه بر ابطال وتوی ترامپ و تصویب بودجه دفاعی امریکا رأی داد.
به گزارش «نیویورک تایمز»، در نخستین جلسه سنا در اولین روز سال 2021، تنها 7 جمهوریخواه به حمایت از وتوی «ترامپ» رأی دادند و این لایحه که هفته گذشته با حمایت جمهوریخواهان مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود، با رأی بیش از دو سوم سنا به قانون بدل شد. در حالی که جمهوریخواهان پیش‌تر نیز درخواست افزایش بسته حمایتی کرونای ترامپ برای اشخاص در امریکا را رد کرده بودند، این دومین مقابله با خواست رئیس جمهوری مغلوب، او را به خشم آورد. وی در توئیتی نوشت: «جمهوریخواهان سنا فرصت را برای محدود کردن اختیارات شرکت‌های بزرگ فناوری از دست دادند و حالا نوبت آن است که 600 دلار کمک کرونایی را به جای 2 هزار دلار که بسیاری به آن نیاز دارند، بپذیرند. این غیرعادلانه و غیرمعقول است.»
اما از سوی دیگر این رأی قاطع سنا، آن هم چند روز مانده به تأیید نتیجه کالج الکترال و ریاست جمهوری «بایدن»، «دونالد ترامپ» و حامیانش را نسبت به شکست در نشست پیش رو نگران کرده است. با این حال همزمان تلاش جمعی از جمهوریخواهان در شکایت از «مایک پنس»، معاون ترامپ برای محدودیت اختیارات او به عنوان رئیس جلسه تأیید آرای الکترال در کنگره به بن‌بست خورد. چرا که  «جرمی کرنودل»، قاضی ناحیه‌ای تگزاس و از منصوب شدگان «ترامپ» آن را رد کرد. در این پرونده «پنس» که در جلسه 5 ژانویه کنگره به عنوان رئیس نقش تشریفاتی دارد، به عنوان متهمی برای حفظ جایگاه رئیس جمهوری فعلی امریکا نام برده شده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7533/4/565215/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها