کشتار غیرنظامیان یمنی در نخستین روز سال نو



گروه جهان/ تنها دو روز پس‌ از مرگ دست‌کم 26 نفر در حمله موشکی به فرودگاه «عدن»، اصابت خمپاره به نزدیکی تالار عروسی در «حدیده» یمن، 5 زن را به کام مرگ کشاند.
به‌گزارش الجزیره، هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله به مراسم عروسی روز اول ژانویه را نپذیرفته است. اما انصارالله انگشت اتهام را به سمت ائتلاف عربستان گرفته است. هرچند که دولت تحت حمایت عربستان مدعی است، حوثی‌ها مسئول این حمله هستند. با این حال «محمد آیشه»، فرماندار طرفدار حوثی‌ها در حدیده به تلویزیون «المسیره» گفت: «نیروهای وابسته به ائتلاف عربی هرگز لحظه‌ای را برای توجیه جنایت‌های خود و متهم کردن دیگران از دست نمی‌دهند. این بمباران‌ها نشانه بی‌اعتنایی آنها به زندگی غیرنظامیان است.» به نوشته اسپوتنیک، «عبدالله یحیی الحاکم»، رئیس سازمان اطلاعات و شناسایی دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله نیز به «المسیره» گفت: «برای دشمن در سال 2021 یک غافلگیری داریم که نتایجی بهتر خواهد داشت. نیروهای انصارالله در جریان عملیات «بنیان مرصوص» موفق به نفوذ به صف دشمن شدند و این اقدام در رسیدن ما به اتاق‌های عملیاتی آنها کمک زیادی کرد.»
به نوشته ایسنا به نقل از خبرگزاری آلمانی «DPA»، «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی انصارالله نیز در توئیتر خود ضمن محکوم کردن حمله به حدیده به‌عنوان جرمی از پیش تعیین شده خواهان تحقیقات فوری در این باره شد. وی با تهدید سعودی‌ها به حمله به اهداف حساس در عربستان گفت: «پیش از ورود به مرحله حملات دردناک که رهبر انقلاب یمن درباره آن صحبت کرده است به دشمن توصیه می‌کنم با رفع محاصره و توقف تجاوزاتشان، صلح را در اولویت قرار دهند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7533/4/565217/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها