ایران در ایران




رتبه دوم آذربایجان شرقی در توسعه واحدهای تولیدی

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی استان در سال‌جاری خبر داد و با اشاره به اینکه این موفقیت به‌رغم تمامی مشکلات و تحریم‌ها به‌دست آمده است، افزود: در چند سال اخیر با وجود تمامی ناملایمات و فشارهای اقتصادی، حتی یک واحد تولیدی در استان تعطیل نشده است.
به‌گزارش ایلنا، محمدرضا پورمحمدی در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد، با اشاره به فعالیت بیش از پنج هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان، گفت: ۱۳ واحد خودروسازی کشور در آذربایجان‌ شرقی مشغول فعالیت بوده و بیش از ۳۵ درصد قطعات مورد نیاز خودرو نیز در این استان تولید می‌شود.
پورمحمدی خاطرنشان کرد: تبریز و آذربایجان پایتخت تولید شیرینی و شکلات در کشور بوده و محصولات تولیدی این استان به بیش از ۸۰ کشور جهان صادر می‌شود. استاندار آذربایجان شرقی به ظرفیت‌های معدنی استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: معادن غنی طلا، مس و انواع کانی‌های فلزی و غیرفلزی از دیگر قابلیت‌های ارزشمند استان است که متأسفانه آن چنان که باید و شاید مورد توجه و بهره‌برداری در استان قرار نگرفته است. پورمحمدی اظهار داشت: در سال‌های اخیر با‌ وجود تمامی ناملایمات و فشارهای اقتصادی، حتی یک واحد تولیدی در استان تعطیل نشده و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی نیز هیچ یک از نیروهای خود را تعدیل نکرده‌اند. وی با اشاره به رتبه دوم استان از لحاظ تعداد ایجاد و طرح‌های در دست اجرای تولیدی در کشور، گفت: البته مشکلاتی هم در حوزه تولید و صنعت وجود دارد که امیدواریم با همکاری ویژه دستگاه‌های مسئول و همراهی فعالان بخش خصوصی مرتفع شود.

پایان مرمت و بازسازی تنها برج تاریخی شهر کوشک

اصفهان - مرمت و بازسازی تنها برج تاریخی شهر کوشک از آثار به جا مانده از دوره سلجوقیان پایان یافت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهردار شهر کوشک با اشاره به اینکه این برج تاریخی در گذشته به‌عنوان برج دیده‌بانی مورد استفاده قرار می‌گرفته، گفت: برج تاریخی شهر کوشک از دو قسمت مکانی برای نگهبانی و قسمتی برای استراحتگاه تشکیل شده است. مجید قربانی با بیان اینکه ۸۰ درصد این برج تخریب شده بود، گفت: برای مرمت و بازسازی این برج خشت و گلی به ارتفاع هفت و شعاع 10 متر یک میلیارد ریال هزینه شده است.
وی گفت: در کنار این برج قبر‌هایی با قدمت 200سال وجود دارد که نشان از قدمت تاریخی این برج است. برج تاریخی شهرکوشک به لحاظ نحوه قرارگیری و مکان‌یابی، فرم و شکل، ساختار و کالبد و جنس مصالح یکی از برج‌های اصلی قدیمی شهر محسوب می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7533/12/565244/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها