گزارش کمیسیون تلفیق بودجه در جلسه غیرعلنی مجلس



مجلس صبح دیروز جلسه غیرعلنی داشت تا گزارش کمیسیون تلفیق بودجه برای نمایندگان قرائت شود.
محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیأت رئیسه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری این جلسه گفت: توضیحاتی در جلسه غیرعلنی درباره مصوبات کمیسیون تلفیق ارائه شد که بعضی از نگرانی‌های نمایندگان را رفع کرد؛ بیشتر گزارش درباره ابهامات پیرامون نرخ ارز و قیمت‌ها بود که گفته شد در موضوع دارو تجدید نظر صورت گرفته است. او همچنین ادامه داد: این گزارش، بلافاصله در سامانه برای ارائه‌ پیشنهاد نمایندگان درج خواهد شد، نمایندگان ۱۰ روز فرصت طرح پیشنهاد دارند، لذا هیأت رئیسه هفته آینده را هفته سرکشی به حوزه انتخابیه تعیین کرد و بعد از آن مجلس وارد بررسی کلیات و جزئیات لایحه می‌شود. با توجه به این‌که جلسات بررسی لایحه بودجه باید به طور پیوسته تشکیل شود، جلسات مجلس با ورود به رسیدگی به لایحه پشت سر هم و شاید در چند شیفت تشکیل شود.
میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم در توضیحات خود پیرامون جلسه غیرعلنی دیروز در گفت‌و‌گو با مهر، گفت که دولت چند نرخ ارز را در بودجه به‌عنوان نرخ محاسباتی آورده است و کار مجلس شفاف کردن آن است. وی ادامه داد: طبق گفته رئیس کمیسیون تلفیق بودجه، دولت مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی و ارز آزاد را به‌صورت غیرشفاف در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار داده بود که کمیسیون تلفیق این مسأله را در بودجه روشن و شفاف کرده است. بر اساس گفته‌های نادران، مجلس نرخ خاصی را برای ارز در بودجه تعیین نکرده، بلکه مجلس درآمدها را براساس نرخ ارز در بازار که دولت در نظر گرفته، تنظیم و شفاف کرده است و همچنین ارز دارو تغییر نکرده و مانند گذشته خواهد بود. طبق گفته نادران، کمیسیون تلفیق، بودجه را دو زمانی و دوسطحی بسته است، به گونه‌ای که هم دولت فعلی بتواند به وظایف خودش عمل کند و هم دولت بعدی دستش بسته نباشد.
نمایندگان در ادامه جلسه علنی و در جریان بررسی جزئیات لایحه شوراهای حل اختلاف، نحوه برخورد با تخلفات این شورا را تعیین کردند که براساس آن افشای اطلاعات خصوصی و محرمانه طرفین پرونده و شهود توسط اعضا، کارکنان و نیروهای اداری شورا که رابطه استخدامی با شورا ندارند، تخلف محسوب می‏‌شود؛ در مصوبه‌ای دیگر نمایندگان تصویب کردند که عضویت در شورای حل اختلاف افتخاری و داوطلبانه بوده و به آنها به تناسب میزان فعالیت و نوع همکاری، پاداش مناسب پرداخت می‌شود. همچنین قوه قضائیه می‌تواند جهت عضویت در شورا از طریق به کارگیری بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی بخصوص بازنشستگان قوه قضائیه اقدام کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7547/2/566975/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها