دیگه چه خبر؟




واکنش ایران به بازداشت افراسیابی در امریکا

 خبر اول اینکه، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به بازداشت کاوه لطف‌الله افراسیابی استاد علوم سیاسی در ایالت ماساچوست واکنش نشان داد و این اقدام را ناشی از تعصب و غرض‌ورزی دولت ضد ایرانی ترامپ دانست. روز گذشته وزارت دادگستری امریکا اعلام کرد که این استاد ایرانی را به اتهام اینکه او نماینده جهانی جمهوری اسلامی ایران در امریکا است بازداشت کرده است. به‌گزارش ایرنا، علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به این اقدام گفت: تأسف‌آور است که شنیده می‌شود دولت متعصب و مغرض ضد ایرانی ترامپ در ساعات پایانی خود به دستگیری دکتر افراسیابی به اتهام‌های جعلی مبادرت کرده است. او با تأکید بر اینکه دکتر افراسیابی به‌عنوان مأمور نمایندگی فعالیت نداشته است و تنها به‌عنوان استاد دانشگاه و کارشناس روابط بین‌الملل کار می‌کرده است، افزود: افراسیابی در مورد مسائل بین‌المللی مشورت‌هایی را به نمایندگی ایران ارائه داده است و از همان ابتدا رابطه کاری وی با ما کاملاً شفاف و باز بوده است. این در حالی است که وزارت دادگستری امریکا، انجام مصاحبه و حضور افراسیابی در شبکه‌های مختلف خبری را نوعی لابیگری محسوب کرده ومدعی شده که او از طرف ایران مأموریت داشته است.

توضیح سازمان ملل درباره بدهی حق عضویت ایران

 خبر دیگر اینکه، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد درباره نامه آنتونیو گوترش و به خطر افتادن حق رأی جمهوری اسلامی ایران در کنار ۸ کشور دیگر به‌دلیل پرداخت نکردن سهم خود در بودجه این سازمان توضیح داد. «استفان دوجاریک» در پاسخ به سؤال «ایرنا» با تأکید بر اینکه «ما در تماس نزدیک با نمایندگی دائم ایران و همچنین دیگر مقامات مربوطه ایران بوده‌ایم»، گفت: برای ما بسیار روشن است که ایران کوشید تا راهی برای پرداخت بودجه سازمان ملل متحد بیابد، که ناشی از پیامدهای مشخص مشکلات انتقال (پول) است. او در عین حال تأکید کرد: ما موظف هستیم که به مجمع عمومی لیست کشورهایی که مبلغ مشخص را نپرداخته‌اند، اعلام کنیم. نامه ارسالی به مجمع عمومی، یک نامه معمولی برای روند اداری است و منعکس کننده تلاش‌هایی نیست که انجام شده‌اند.

 درخواست بورل از بایدن درباره ایران

 شنیدیم که، «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از «جو بایدن» رئیس‌جمهوری منتخب امریکا خواست تا تهدید کشورهایی که بخشی از روابط تجاری با ایران هستند را متوقف کند. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، او افزود که دولت امریکا به‌جای صرف زمان برای مذاکره درباره یک توافق جدید کنترل تسلیحاتی، با بازگشت به برجام در زمان صرفه‌جویی کند.

تحریم‌های پمپئو جان هزاران ایرانی را گرفت

 دست آخر اینکه، «ایلهان عمر» عضو مجلس نمایندگان امریکا از سیاست‌های دولت دونالد ترامپ بشدت انتقاد کرد و گفت که تحریم‌های دولت این کشور باعث مرگ هزاران ایرانی شد. به گزارش ایرنا، این نماینده دموکرات ایالت مینه سوتا بامداد چهارشنبه در یک رشته توئیت نوشت: این مرد (مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا) یک هیولاست. ما نباید میلیون‌ها نفری را که بر اثر بی‌رحمی وی رنج کشیدند، فراموش کنیم. وی افزود: پمپئو برای اعمال تحریم‌های خردکننده علیه مردم ایران لابی کرد و در جریان همه‌گیری (کرونا) آنها را از تأمین داروهای مورد نیاز محروم کرد و هزاران نفر را کشت. این نماینده مسلمان در ادامه از فروش‌های تسلیحاتی دولت امریکا به عربستان و امارات نیز انتقاد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7547/3/566982/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها