‌افزایش ظرفیت مولدهای تولید پراکنده برق تهران‌




با افتتاح و بهره‌برداری از هفت پروژه مولدهای تولید پراکنده (DG) در سال‌جاری ۵.۴۳ مگاوات به ظرفیت مولدهای تولید پراکنده شبکه برق منطقه‌ای تهران اضافه شد.
محمود پورباقری شهری، مجری مولدهای تولید پراکنده شرکت برق منطقه‌ای تهران با اعلام این خبر گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ضمن کسب موفقیت جدید در جلب مشارکت بخش خصوصی، امکان تأمین بخشی از انرژی مصرفی شبکه و تقویت شبکه جهت گذر از پیک بار تابستان را محقق کردیم و از مزایای افزایش راندمان تبدیل انرژی، تعویق هزینه‌های توسعه شبکه، پیک‌سایی و کاهش تلفات برق، بهبود سطح ولتاژ و کاهش هزینه‌های انتقال نیرو بهره‌مند شدیم.
وی افزود: با استفاده از اعتبارات بخش خصوصی برای توسعه و تقویت شبکه عمومی برق منطقه‌ای تهران، تعداد مولدهای تولید پراکنده گازسوز تاکنون به ۵۰ مورد با مجموع ظرفیت نامی بیش از ۳۰۰ مگاوات رسیده است./ وزارت نیرو
‌تأمین برق خانگی و بیمارستان‌ها خط قرمز ماست
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه تأمین برق مشترکان خانگی و بیمارستان‌ها خط قرمز دولت است، از وضعیت مطلوب تأمین برق در کشور خبر داد. مصطفی رجبی مشهدی، با اشاره به کاهش دمای کشور و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با هماهنگی‌های خوبی که با شرکت ملی گاز و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده است، ما وضعیت نسبتاً مطلوبی برای تأمین برق در این روزها داریم. با این حال لازم است هموطنان توصیه‌هایی که ما به‌صورت اطلاعیه از طریق پیامک به استحضار مشترکان رساندیم را جدی گرفته و در کاهش مصرف برق دقت لازم را داشته باشند.
وی افزود: با توجه به بارش برفی که در برخی از نقاط کشور پیش‌بینی شده به گروه‌های اجرایی دستور آماده باش داده و استان‌های معین نیز برای کمک مشخص شده‌اند. برنامه‌ریزی کرده‌ایم برای مشترکان خانگی و بیمارستان‌ها که خط قرمز ما هستند اعمال خاموشی نکنیم و تحقق این شرایط را می‌توانیم با صرفه‌جویی مردم به‌صورت قطعی قول بدهیم.
رجبی مشهدی با درخواست کاهش مصرف از مشترکان اظهار داشت: با توجه به اینکه طول دوره سرما زیاد است از مردم درخواست می‌کنیم در این دوره ضمن انجام مراقبت‌های لازم، مدیریت مصرف انرژی داشته باشند تا ان‌شاءالله در تأمین سوخت نیروگاه‌ها هیچ مشکلی نداشته باشیم.
/ وزارت نیرو‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7547/8/567008/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها