از نگاره‌های چوبی تا مجسمه‌های رنگی نعمتی شریف



کم کم مراکز هنری باز می‌شوند و البته پیش ازاین بسیاری از گالری‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی کار خود را در ایام کرونا شروع کرده بودند؛ در پایان هفته می‌‌شود به سراغ چند گالری رفت و کارهای خوبی را مشاهده کرد.
قرار است از امروز 2 بهمن ماه  نمایشگاه «نگاره‌های چوبی» در فرهنگسرای نیاوران با همکاری پژوهشگاه هنرهای سنتی افتتاح شود؛ در این نمایشگاه، 201  اثر از هنرمندان هنرهای چوبی در رشته‌های معرق، منبت، مشبک، خاتم‌سازی، گره چینی، نازک‌کاری، سازسازی، خراطی، سوخت‌نگاری و حجم‌های چوبی به نمایش گذاشته می‌شود که شامل ۸۱ اثر حجمی ،۱۶ ساز و ۱۰۴ تابلویی از هنرمندان نقاط مختلف ایران است. این نمایشگاه از پنجشنبه دوم بهمن تا جمعه ۱۷ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای علاقه‌مندان و مخاطبان این رویداد هنری و تجسمی خواهد بود.
همچنین این نمایشگاه روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان است. اما نمایشگاه دیگر که دیدن آن خالی از لطف نیست عنوان  «من پیروزم» را بر خود دارد که نخستین نمایشگاه نقاشی آنلاین شاگردان تارا بهبهانی است که با هدف حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، از سوم بهمن ماه در سایت مؤسسه محک در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد؛ عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه، صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان مؤسسه محک می‌شود.
تارا بهبهانی درباره این نمایشگاه می‌گوید: «این چهاردهمین سالی است که نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان را به نفع کودکان محک برگزار می‌کنم. امسال به علت کرونا و موانع آن برگزاری نمایشگاه به تأخیر افتاد و تصمیم گرفتم که نمایشگاه را آنلاین و به صورت مجازی برگزار کنم.»
این نمایشگاه شامل نقاشی‌های ۶۴ هنرمند کودک و نوجوان ۸ تا ۱۷ سال است که در قالب ۶۴ تابلوی نقاشی آبرنگ و رنگ روغن نمایش داده می‌شود.  برای دیدن کارهای این نمایشگاه به سایت مؤسسه محک به آدرس
http://mhak.ir/onlinegallery-b و صفحــــــــــــــــــه اینســـــــــــــــــتاگرام ‌tarabehbahaniacademy می‌تــــــوان مراجعه کرد و برای دیدن آن  تا ۱۰ بهمن ماه فرصت هست. اگر هنوز از نمایشگاه مجسمه‌های بیژن نعمتی شریف دیدن نکردید بد نیست بدانید که تا روز سه شنبه 7 بهمن فرصت دارید  به گالری شیرین بروید از نمایشگاه انفرادی آخرین مجسمه‌های زنده‌یاد بیژن نعمتی شریف دیدن کنید.  این هنرمند از اولین مـجسمه‌سـازان مـعاصـر و مـدرن ایرانی بـود که رنـگ را بـه مـجسمه‌هـایش افـزود. او هنرمند مجسمه‌ساز، نقاش و عروسک‌سازی بود که برای نمایش‌های کودک و نوجوان عروسک ساخت. او که شاگرد پرویز تناولی بود برای بیش از 58 پروژه نمایشی و غیرنمایشی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیما عروسک ساخت. «پدربزرگ و ترب»، «سبز در سبز»، «کارگاه»، «زاغچه کنجکاو»، «شش کلاغ و یک روباه»، از جمله کارهای این استاد دانشگاه است. او سال 1391 در گذشت.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7547/15/567048/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها