دیگه چه خبر؟




طرح بایدن برای مذاکره مستقیم با ایران

 خبر اول اینکه، شبکه اسکای نیوز به نقل از برخی منابع در دولت امریکا اعلام کرد که دولت جو بایدن از طریق برخی واسطه‌های اروپایی، بزودی ابتکار عملی را برای انجام گفت‌وگوهای مستقیم با تهران به جریان می‌اندازد. به گزارش ایسنا، اسکای نیوز به نقل از این منابع که «خواسته‌اند نامشان فاش نشود» نوشت: یک رویکرد جدید برای نزدیکی روابط وجود دارد که به‌دنبال تضمین توان بازدارندگی امریکا در منطقه و حل تنش با ایران است. این منابع می‌افزایند: این اقدامات با تماس‌های ایالات متحده با همپیمانانش در منطقه، بویژه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و اسرائیل همراه خواهد بود و دیدار ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده نیروهای مرکزی امریکا از منطقه در همین چارچوب است. مک‌کنزی اخیراً گفته که روابط بین امریکا و ایران در زمان جو بایدن در یک مرحله فرصت قرار گرفته است.

تأیید سفر هیأت طالبان به ایران

 خبر دیگر اینکه، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان از سفر هیأت سیاسی طالبان به تهران به ریاست «ملا عبدالغنی برادر» خبر داد. به‌گزارش ایرنا سعید خطیب‌زاده در این باره گفت: این هیأت براساس هماهنگی قبلی و به‌ دعوت وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد دیروز وارد تهران و مورد استقبال مقامات وزارت امورخارجه قرار گرفت. به‌گفته وی، هیأت سیاسی طالبان در طول مدت حضور در تهران دیدارهایی را با مقامات مسئول کشورمان از جمله وزیر امورخارجه و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان داشته و در خصوص روند صلح در افغانستان و مسائل و موضوعات مرتبط تبادل نظر و رایزنی‌هایی صورت خواهد پذیرفت.محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر هم در توئیتی اهداف سفر این هیأت را گفت‌و‌گو درباره روابط دو کشور، وضعیت مهاجران افغان و وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و منطقه دانست.

عنابستانی بالاخره عذرخواهی کرد

 دست آخر اینکه، علی اصغر عنابستانی که بواسطه زدن سیلی به‌صورت یک سرباز وظیفه چند روزی است در صدر اخبار قرار گرفته، با انتشار ویدیویی از مردم ایران عذرخواهی کرد. به گزارش ایرنا، این نماینده مجلس گفته است: هدف از انتشار این فیلم عذرخواهی از تک‌تک مردم کشور است که به هر دلیلی احساسات آنها جریحه‌دار شد. البته مشخص است بین افراد جامعه در اجرای قانون تفاوتی وجود ندارد و شأن ما نیزمطیع برابر قانون و درخدمت مردم بودن است. او با تشکر از مأمور راهور پلیس برای اجرای قانون و جلوگیری از ورود خودرو او به‌خط ویژه عنوان کرد: این اتفاق ممکن است برای هر فردی رخ بدهد که اگر توهینی بشنود، عصبانی شود. زیرا همه ما انسان‌ها ممکن است در مقابل توهین دچار خطا شویم. عنابستانی افزوده: با وجود این، اینجانب باید بیشتر به خود مسلط می‌بودم و در همان حد عصبانیت نیز کارم اشتباه بود و به همین دلیل بار دیگر از مردم ایران و حوزه انتخابیه که روزهای سختی برای آنها می‌گذرد و شرمنده آنها شدم، عذرخواهی می‌کنم و بنده خاک پای آنها و مدافعان وطنم هستم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7552/3/567583/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها