اخبار




انهدام باند شرط بندی در شهریار

گروه حوادث/ اعضای یک باند که با راه‌اندازی سایت شرط‌ بندی بیش از 30میلیارد تومان گردش مالی داشتند از سوی پلیس غرب استان تهران دستگیر شدند.
سردار «کیوان ظهیری» فرمانده انتظامی غرب استان تهران در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس فتای غرب استان تهران در جریان رصد فضای مجازی اخبار و اطلاعاتی از فعالیت یک باند بزرگ سایت شرط ‌بندی به دست آورده و بررسی آن را در دستور کار خود قرار دادند. مأموران با بررسی‌های دقیق و فنی، عوامل اصلی این باند شرط ‌بندی را در شهرستان شهریار مورد شناسایی قرار داده و با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی ویژه، 28 نفر از عوامل اصلی آن را دستگیر کردند.
در بازرسی از مخفیگاه متهمان، 365 کارت بانکی، 12 دستگاه گوشی همراه و 17 عدد سیمکارت کشف و در بررسی حساب بانکی آنها مشخص شد این افراد از همین طریق بالغ بر 324 میلیارد ریال گردش مالی داشته‌اند. متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پایان به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: برابر قانون حضور و فعالیت در سایت‌های شرط‌ بندی جرم بوده و کاربران هوشیار باشند تحت پیگرد قضایی قرار نگیرند و در حفظ و نگهداری کارت بانکی و اطلاعات آن دقت و هوشیاری بیشتری داشته باشند.

سرقت پیچ و مهره ریل قطار

گروه حوادث/ سارقی که در حال باز کردن پیچ و مهره های ریل قطار مترو در وردآورد بود با حضور به موقع پلیس دستگیر شد.
سرهنگ علیرضا ناصری‌نژاد، جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران در این باره گفت: عاملان گشت نامحسوس کلانتری 181 وردآورد فردی را حین سرقت پابند و پیچ و مهره ریل مترو  مشاهده کردند . با توجه به اینکه احتمال وجود خطراتی مانند واژگونی قطار وجود داشت قبل از اقدام به دستگیری سارق در اقدامی هوشمندانه عوامل تعمیرات و مدیر خط مترو را  در جریان قرار دادند.
جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: با توجه به احتمال واژگونی قطار اقدامات فنی لازم توسط عوامل مترو صورت گرفت و خط اصلی کرج به تهران ترمیم شد.  همزمان با این اقدامات، تیم عملیات کلانتری 181 وردآورد نسبت به دستگیری متهم اقدام کرده و از داخل کوله‌پشتی وی، تعداد زیادی بستهای فلزی نگهدارنده ریل را کشف کردند و در بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد متهم دارای هشت فقره سابقه سرقت است که برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
ناصری‌نژاد متذکر شد: سرقت این متهم عملی خطرناک بود و احتمال داشت باعث خروج قطار از ریل و حادثه‌ برای شهروندان شود که هوشمندی و سرعت عمل پلیس موجب پیشگیری از یک حادثه دلخراش شد .
همچنین فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه نیز از دستگیری سارقی حرفه‌ای در این شهر خبر داد که مشغول سرقت قطعات ریل راه‌آهن بود.
سرهنگ «علیرضا دلیری» روز سه‌شنبه به ایرنا، گفت: مأموران پاسگاه «قره سو» حین گشت در مسیر پشت کارخانه بازیافت کرمانشاه حوالی راه‌آهن به شخصی برخورد کردند که مشغول سرقت قطعات ریل بود.
 مأموران با دیدن این صحنه بسرعت وارد عمل شده و پس از طی مسافتی سارق را که در حال فرار بود دستگیر کردند.
سرهنگ دلیری با اشاره به کشف مقداری از اموال مسروقه نظیر پیچ و مهره و آهن آلات، تصریح کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها به ارتکاب هشت فقره سرقت از ریل راه‌آهن و تجهیزات و امکانات عمومی سطح شهر اعتراف کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7552/12/567611/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها