«آمازون» مرکز فرماندهی در خانه های هوشمند می‌شود


میترا جلیلی- آمازون، این غول دنیای فناوری که با شیوع کرونا رکوردهای تازه‌ای در فروش آنلاین تجربه کرد در زمینه‌های دیگر نیز خوش درخشیده و ازآنجا که در ساخت و تجهیز خانه‌های هوشمند نیز دستی دارد قرار است وارد فاز جدیدی در این حوزه شود. ظاهراً قرار است اسپیکر و بلندگوهای Echo آمازون که تاکنون طرفداران پروپاقرصی داشته‌اند وارد مرحله جدیدی شوند و با مرکز فرماندهی هوشمند اکو(center Echo command)به‌عنوان مغز و مرکز فرماندهی خانه‌های هوشمند فعالیت داشته باشند.
 البته هنوز کمپانی آمازون به‌طور مشخص درباره این پروژه توضیحی ارائه نداده اما شایعاتی که منتشر شده نشان می‌دهد آمازون قابلیت وسایل خانگی Echo smart home خود را به سطح بالاتری می‌رساند. اگر این شایعات درست باشند در واقع بلندگوها و اسپیکرهای سنتی رومیزی فعلی آمازون به یک صفحه نمایش لمسی Echo device تبدیل می‌شوند که به دیوار اتصال خواهند داشت.
 این بزرگترین وسیله لمسی الکسا مربوط به آمازون خواهد بود و می‌تواند همه وسایل متصل به اینترنت در خانه را زیر سلطه و فرماندهی خود داشته باشد. برخی از محققان این پروژه که نخواستند نامشان فاش شود به بلومبرگ گفته‌اند Echo device در واقع یکی از پروژه‌های بخش سخت‌افزاری شاخه Lab126 کمپانی آمازون است.
هرچند جزئیات زیادی از این طرح هنوز منتشر نشده ولی به‌گفته این افراد، این مجموعه شامل یک صفحه نمایش لمسی بزرگ و دستیار صوتی الکسا آمازون است. دارندگان این مرکز هوشمند در خانه برنامه‌های خود را از قبل به این مرکز هوشمند ارائه می‌دهند و در حافظه سیستم باقی می‌ماند.
به این ترتیب هرگاه نیازی به مرور برنامه‌های روزمره یا هفتگی خود داشته باشند می‌توانند از این مرکز بخواهند تا برایشان یادآوری کند.
همچنین کاربران می‌توانند از این مرکز هوشمند خواستار پخش موسیقی یا کنترل وسایل هوشمند خانه همچون لامپ‌ها و چراغ‌های خانه، قفل در، باز یا بسته کردن در و پنجره و... شوند. این مرکز فرماندهی همچنین به یک دوربین و میکروفون متصل است و می‌توان از آن به بهترین شکل ممکن برای ویدیوکنفرانس استفاده کرد.
گفته می‌شود که تاکنون Lab126 صفحه نمایش 10 و 13 اینچی را مورد آزمایش قرار داده که صفحه 13 اینچی بزرگترین Echo deviceآمازون با یک صفحه نمایش محسوب می‌شود. البته پیش از این Echo Show آمازون در اندازه 10 اینچ تولید شده بود اما ازآنجا که این مرکز فرماندهی باید به دیوار متصل شود منابع آگاه می‌گویند که بسیار باریکتر ازEcho Show خواهد بود. مشتریان می‌توانند مرکز فرماندهی اکو را بین 200 تا 250 دلار خریداری کنند و با توجه به پیشرفت‌های آمازون در این زمینه انتظار می‌رود که تا پایان سال 2021 شاهد ورود آن به بازار باشیم هرچند برخی منابع معتقدند ممکن است این موضوع به سال 2022 و پیش از شروع فصل تعطیلات موکول شود.
گفتنی است وسایل هوشمند دیواری وسایل تازه‌ای نیستند و پیش از این هم Nest Mini گوگل را داشته‌ایم اما به هرحال این هم یک پروژه بلندپروازانه دیگر از آمازون است و باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی خواهد افتاد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7569/17/569832/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها