پورمحمدی: نگاه قیم مآبانه به جامعه نداریم

مرعشی: ظریف کاندیدای اول اصلاح طلبان است




رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما با نیت پاک به سمت انتخابات ۱۴۰۰ می‌رویم، گفت: قدم هر حزب و تشکلی که انقلاب و نظام و امام و رهبر را قبول دارد در این شورا روی چشم ماست. به گزارش ایرنا، غلامعلی حداد عادل در نشست مناطق شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تأکید کرد:  نباید اختلافی در مسیر آینده ایجاد شود اگر کسی به شورای ائتلاف هم ناسزا گفت نباید ما در چرخش واکنش‌مأبی بیفتیم.
از سویی دیگر دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز گفت: آیت‌الله رئیسی توانایی ایجاد وحدت در نیروهای انقلاب را  دارند و اگر ایشان بیایند مورد حمایت ما هم هستند. به گزارش فارس، مصطفی پورمحمدی به عنوان سخنران مدعو نشست اعضای جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه جامعه روحانیت مبارز به دنبال ایجاد یک مدل مطلوب و جلوگیری از آشفتگی سیاسی در ساحت رقابت‌های سیاسی هست، گفت: بعضاً به ما «پدرخوانده» یا «پدرسالار» می‌گویند ولی ما این را دون شأن جامعه اسلامی می‌دانیم که نگاه قیم مآبانه و پدرسالارانه به جامعه داشته باشیم.
روایت مرعشی از کاندیداهای اصلاح طلبان
همزمــــان ســــخنگوی حــــزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان محمدجواد ظریف را یک دیپلمات اصلاح‌طلب می‌دانند گفت که معتقد است اگر قرار باشد جبهه اصلاح‌طلبان ایران  از میان گزینه‌های متعدد پیش روی خود یک گزینه را انتخاب کند، انتخاب اول ظریف خواهد بود و نظر اصلاح‌طلبان درباره او قاطع است. به گزارش خبرآنلاین، حسین مرعشی از چهره‌هایی مانند بیژن زنگنه، اسحاق جهانگیری، صادق خرازی، محمدرضا عارف و محسن هاشمی به عنوان دیگر کاندیداهای بالقوه اصلاح طلبان نام برد و با بیان اینکه کارگزاران  از مجموع این چهره‌ها به دو کاندیدا نظر دارد، گفت: قرار شده تا بعد از تأیید صلاحیت‌ها اسم کسی را اعلام نکنیم ولی در جبهه اصلاحات باید اولین جلسات ائتلاف شکل گیرد تا بعد در مورد افراد بررسی صورت گیرد. او همچنین با این تأکید که حزب متبوعش از کاندیدای نظامی حتی اگر اصلاح‌طلب باشد حمایت نخواهد کرد، افزود: اینکه یکی قبلاً سابقه نظامی داشته اما الان نیست ما به آن نظامی نمی‌گوییم نظامی یعنی کسی که یکی از نیروهای نظامی مانند سپاه همراه او باشد و ما این را برای ساختار نظام مناسب نمی‌دانیم. مرعشی بر اساس همین تعریف گفت که حسین دهقان وزیر پیشین دفاع را کاندیدای نظامی‌ها تلقی نمی‌کند در حالی که محمدباقر قالیباف را کاندیدای سپاه می‌داند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7572/2/570201/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها