اخبــــار




پیام رهبر انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا

انقلاب نشان «نقش‌آفرینی در مسائل اساسی» را بر سینه جوانان برومند کشور نشاند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به پنجاه‌وپنجمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، نشاندن نشان «نقش‌آفرینی در مسائل اساسی» بر سینه جوانان برومند کشور را از برترین افتخارات انقلاب اسلامی خواندند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که صبح دیروز حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی نماینده رهبر معظم انقلاب در امور دانشجویان در اروپا آن را در نشست مجازی این اتحادیه قرائت کرد، به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
دانشجویان عزیز، هر روز که می‌گذرد اهمیت نقش جوانان در پیشرفت کشور و تضمین آینده آن بیشتر آشکار می‌شود. بلیه عمومی کرونا هم این را یک‌بار دیگر به اثبات رسانید. همت و انگیزه و امید شورانگیز جوانان در این ماجرا نیز مانند بسیاری از مسائل کشور، پیشران گشایش‌های علمی و عملی شد. این یکی از برترین افتخارات انقلاب اسلامی است که توانسته است نشان «نقش‌آفرینی در مسائل اساسی» را بر سینه جوانان برومند کشور بنشاند. از شما دانشجویان عزیز انتظار می‌رود که در این فرصت مغتنمی که در اختیار شما است، خود را هر‌چه بیشتر به صلاحیت‌های علمی و دینی و اخلاقی آراسته کنید و آماده نقش‌آفرینی شوید و اتحادیه انجمن‌های اسلامی در این‌باره دارای وظیفه‌ای سنگین‌تر و البته افتخارآمیزتر است.
والسلام علیکم و رحمةالله
سیدعلی خامنه‌ای / یک اسفند ۱۳۹۹

انتقاد صالحی از درز اطلاعات محرمانه آژانس

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی، علت سفر رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی اتمی به ایران را ترسیم فرایندهای آتی نظارتی این نهاد، پس از اجرای تصمیم ایران در لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی عنوان کرد.
علی‌اکبر صالحی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: بعد از اعلام ما مبنی بر اجرای ماده ششم قانون مصوب مجلس درباره توقف نظارت‌های فراپادمانی و ارائه نامه در این‌باره به آژانس، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی درخواست سفر فوری به ایران و دیدار با اینجانب را مطرح کرد و سازمان انرژی اتمی ایران با در نظر گرفتن تعاملات خود با آژانس با این سفر موافقت کرد.
او اضافه کرد: از آنجا که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در حال اجرا است و طرف مقابل هنوز تعهدات خود در زمینه لغو تحریم‌ها را اجرا نکرده است، از تاریخ پنجم اسفند ماه نظارت‌های فراپادمانی متوقف خواهد شد، در عین حال در جلسه امروز (یکشنبه) با آقای گروسی ملاحظات آژانس در چارچوب موافقتنامه پادمان و همکاری‌های دو طرف مورد بررسی و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.
صالحی درباره ادعای رویترز مبنی بر مشاهده آلودگی ذرات اورانیوم در دو نقطه در ایران که در آستانه سفر گروسی به تهران منتشر شده نیز گفت: متأسفانه درز اطلاعات محرمانه آژانس در رسانه‌های بین‌المللی روند ناخوشایندی است که از سال‌های گذشته همچنان ادامه دارد و در این زمینه جمهوری اسلامی ایران بارها به صورت شفاهی و کتبی مراتب اعتراض خود را به آژانس ارائه کرده است.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه موضوعات این چنینی به صورت معمول بین آژانس و کشورهای عضو در جریان است، افزود: تا زمانی که فرایند بررسی‌ها نهایی نشده است، نباید به رسانه‌ها کشیده شود. تردیدی نیست که انتشار این‌گونه مطالب با اهداف و اغراض سیاسی صورت می‌گیرد. صالحی گفت: سازوکارهای آژانس باید به گونه‌ای بازنگری شود که از تکرار این‌گونه اقدامات جلوگیری به عمل آید. برای رسیدن به این سازوکار آژانس باید ضمن حفظ بی‌طرفی با رویکردی حرفه‌ای از انتشار مطالب این‌چنین جلوگیری کند.

یونسی: فرهنگ ایران‌زمین خداپرستی و صلح‌طلبی است

مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تأکید کرد: فرهنگ ایران‌زمین، فرهنگ خداپرستی، صلح‌طلبی و عدالت‌جویی است و ادیان بزرگ آسمانی بشر را به یکتاپرستی، اخلاق و مردم دوستی دعوت کرده‌اند. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی با صدور پیامی به نخستین جشنواره جایزه «نشان فروهر» افزود: بی‌گمان آنچه مردمان این سرزمین را در طول تاریخ چند هزار ساله و در فراز و نشیب زمانه، حفظ و حراست کرده است، فرهنگ و زبان این ملت است. فرهنگ و زبان‌های باستانی ایران‌زمین، به همین جهت، برای ما ایرانیان حیاتی و هویت‌ساز است. یونسی اظهار داشت: فردوسی، سعدی، مولوی و حافظ از جمله حکما و اندیشمندان بزرگ و فرهیخته این سرزمین بودند که برای حفاظت و پاسداری از این فرهنگ و زبان فارسی، تمام عمر و سرمایه خویش را هدیه کرده‌اند. وی تصریح کرد: میراث گرانبهای ایران‌زمین، آیین‌ها و جشن‌هایی چون نوروز و مهرگان بود که بر اساس ایده شادی، نیکی، صلح، مدارا، مهرورزی به همگان و همبستگی اقوام ایرانی بنا شده است. یونسی در این پیام خاطرنشان کرد: یکتاپرستی، خردورزی و شادزیستی و آرزوی شادی برای همگان، عناصر تشکیل‌دهنده فرهنگ و تمدن ایرانی هستند فرهنگی که همگان را به گفت‌و‌گو، رواداری، حفظ کرامت انسان و رعایت حقوق شهروندوندان از هر قوم، دین و مذهبی دعوت می‌کند.

بررسی شکایت از سازمان محیط زیست در کمیسیون اصل 90

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس با اشاره به شکایت سیدیاسر جبرائیلی از سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر اجرای غیرقانونی توافق پاریس، گفت: شبهاتی درباره اجرای تعهدات مدنظر ایران در این توافق بدون الحاق رسمی کشور به آن وجود دارد. علی خضریان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون با مسئولان محیط زیست جهت رسیدگی به شکایت واصل شده درباره اجرای غیرقانونی سند INDC مرتبط با توافق پاریس، گفت: تعهدات مد نظر ایران در این توافقنامه از آبان ۹۴ بدون الحاق رسمی جمهوری اسلامی، تحت عنوان برنامه مشارکت ملی در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، با تصویب هیأت وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری اجرا شده که نسخه انگلیسی این مصوبه به عنوان تعهدات مد نظر ایران در توافق پاریس در دبیرخانه کنوانسیون تغییرات اقلیمی سازمان ملل به ثبت رسیده است. وی افزود: مستندات مربوط به این شکایت در این جلسه ارائه شد و معاونان سازمان حفاظت محیط زیست نیز پاسخ‌های خود را ارائه کردند که با توجه به چندوجهی بودن این شکایت، لازم است پاسخ وزارت نیرو، نفت و سایر دستگاه‌ها به همراه مرکز پژوهش‌های مجلس نیز دریافت شود. نماینده تهران در مجلس یادآور شد: باید بررسی شود که آیا مصوبه دولت مرتبط با توافق پاریس بوده یا بر اساس کنوانسیون تغییرات اقلیمی است که در اواسط دهه 70 از سوی مجلس به تصویب رسیده و به آن پیوسته‌ایم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7572/2/570203/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها