بیش از ۸۵ درصد دانش‌آموزان در شاد فعالیت مستمر دارند




مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در شبکه شاد احراز هویت نشدند که از روش‌های جایگزین آموزش برای آنها استفاده شد. همچنین تا آخر بهمن ماه ۸۵ درصد احراز هویت دانش‌آموز را در شبکه شاد داشته‌ایم.
محمدحسین کفراشی، دیروز در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک، اعلام کرد: برای رسیدن به اهداف آموزش، فرم‌هایی را تهیه کردیم و در ۷۱۴ منطقه و ۱۰۵ هزار و ۳۳۹ مدرسه این فرم‌ها را دقیق پر کردند و براساس آن از برنامه شاد نیز اطلاعاتی گرفتیم تا دانش‌آموزانی را که تحت پوشش نیستند، شناسایی کنیم.
مدیــــــــــــرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: براین اساس تعداد ۳۷۵ گروه استانی را مأمور کردیم تا تیم نظارتی تشکیل دهند و به مناطق کشور ورود پیدا کنند تا وضعیت تحصیلی را بسنجند. در این بازدیدها فعالیت ۲۹ اداره کل مورد بررسی قرار گرفت.
کــفراشــــــــــی گفــــــــت: آمـــــار دانش‌آموزان مدارس بازدید شده در حدود ۶۲۴ هزار نفر بود که حدود ۵ درصد دانش‌آموزان کل کشور است. از این تعداد در حدود ۵۶۶ هزار نفر در پلتفرم شاد احراز هویت شده بودند و تنها ۹ درصد دانش‌آموزان یا به عبارتی در حدود ۵۷ هزار نفر از دانش‌آموزان در شاد حضور نداشتند.
وی با بیان اینکه سعی کردیم از مناطق نظارت تصادفی داشته باشیم، افزود: با توجه به این وضعیت سعی داشتیم دوسوم بازدیدها در مناطق محروم و یک سوم در مناطق برخوردار باشد تا پوشش تحصیلی را بررسی کنیم.
از ۲ هزار و ۸۷۵ مدرسه بازدید کردیم که هزار و ۱۸۳ مدرسه ابتدایی، ۷۶۲ مدرسه متوسطه اول، ۶۳۳ مدرسه متوسطه دوم و ۲۹۷ مدرسه فنی و حرفه‌ای و کاردانش بود. او با اشاره به دلایل عدم احراز هویت برخی دانش‌آموزان در شبکه شاد، گفت: از میان دانش‌آموزان احراز هویت نشده، ۶۷ درصد به‌دلیل نداشتن گوشی همراه، ۸ درصد نداشتن اینترنت، ۹ درصد به‌دلیل مشکلات فنی شاد و ۱۶ درصد به‌دلیل سایر عوامل موفق به احراز هویت در
شبکه شاد نشده‌اند.
وی در خصـــــــوص وضعیت فعالیت آموزشـــــــی معلمان در مدارس مورد بازدید، گفت: تعداد ۴۸ هزار و ۲۸۱ معلم در مدارس مورد بازدید مشغول به فعالیت بودند که از این تعداد ۴۶ هزار و ۸۰۹ نفر از معلمان در شبکه شاد احراز هویت شده بودند و تنها ۰.۳ درصد از این معلمان در حدود ۱۴۷۲ معلم، در شبکه شاد غیرفعال بودند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7572/5/570221/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها