روزهای پایانی جشنواره موسیقی



سی ‌و ششمین جشنواره موسیقی فجر با اجراهای آنلاین از نیمه راه گذشت. براساس آمار سایت‌های پخش اجراهای جشنواره در چهارمین روز جشنواره ۱۰ هزار و ۱۵۸ نفر به تماشای اجراهای موسیقی در بخش‌های مختلف موسیقی‌های نواحی، بین‌الملل، دستگاهی و... نشستند. اجراهای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر تا فردا چهارم اسفند از سایت جشنواره، انجمن موسیقی ایران، تیوال، تماشاخونه، بیپ تونز، گپ فیلم و نواک  پخش می‌شود.
امروز یکشنبه سوم  اسفندماه و ششمین روز جشنواره، پنج اجرا از هفت گروه موسیقی در فضای مجازی پخش می‌شود.

ساعت 17؛ بانگ نو
گروه موسیقی بانگ نو در سال ۱۳۹۵ توسط نسترن ‌هاشمی تأسیس شد. هدف از تشکیل این گروه تولید و اجرای موسیقی کلاسیک ایرانی با استفاده از اصول آهنگسازی جهانی و با تکیه بر موسیقی دستگاهی ایران بوده است.
ساعت 18:30‌هاوار از کردستان و  آیریتین از بندر ترکمن
گروه ‌هاوار به سرپرستی ناصح بهرام بیگی در سال 1396 تأسیس شد و گروه آیریتین به سرپرستی تاج‌محمد یلقی در ۱۳۹۶ تشکیل شد.
‌ساعت20: سپندار
گروه موسیقی سپندار در سال 1388 به سرپرستی نوید توسلی آغاز به کار کرد و در طول سال‌های فعالیتش با همکاری هنرمندان مختلف، اجراهای متعددی را در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است.
‌21:30 دوئت جیانا فراتا و دینو دی پالما
جیانا فراتا از نوجوانی یادگیری پیانو را آغاز کرد. او تاکنون در رقابت‌های داخلی و خارجی زیادی شرکت کرده و در بسیاری از شهرهای دنیا مانند برلین، نیویورک، بمبئی، کلکته، استانبول، ویولنیس، رم، سئول، مونته‌ویدئو و بوینس‌آیرس روی صحنه رفته است.
ساعت 23: کر تهران و کر اردیبهشت
گروه کُر شهر تهران در سال ۱۳۷۸ توسط مهدی قاسمی تشکیل شد و تاکنون با برگزاری ده‌ها کنسرت داخلی و خارجی، شرکت درجشنواره‌های متعدد در کارنامه هنری خود دارد. گروه کُر اردیبهشت در سال ۱۳۸۸ توسط حمید عسکری تأسیس شد و تاکنون در رویدادهای موسیقایی بسیاری از جمله چند دوره‌ جشنواره فجر به اجرای برنامه پرداخته است.‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7572/19/570272/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها