اخبــــار




توان نظامی در دولت روحانی توسعه پیدا کرد

مشاور رهبرمعظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در دوره اول ریاست جمهوری حسن روحانی توان نظامی و قدرت موشکی کشور به سرعت توسعه پیدا کرد. به گزارش ایرنا، سردار حسین دهقان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: برخی ادعا می‌کنند دولت حسن روحانی درصدد از بین بردن توان موشکی کشور در خلال برجام بود، اما این موضوع واقعیت ندارد.در دوره اول ریاست جمهوری حسن روحانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بودم و در همین دوره توان نظامی و قدرت موشکی کشور به سرعت توسعه پیدا کرد.

رایزنی‌های هیأت عراقی با وزیر کشور در تهران

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در دیدار هیأت عراقی به ریاست مشاور عالی وزیر کشور عراق، با تأکید بر اینکه روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در چارچوب توافقنامه‌ها و تفاهمنامه‌ها نمی‌گنجد، گفت: روابط دو کشور بر مبنای اعتقادات، اشتراکات فرهنگی، دینی و مذهبی است؛ مردم عراق را مثل مردم خودمان دوست داریم، همین طور مردم ما نسبت به مردم عراق علاقه وافری دارند. به گزارش ایلنا، رحمانی فضلی به حوزه‌های مقابله با تروریسم اشاره کرد و گفت: در این حوزه دو کشور فعالیت بسیار زیادی داشتند، بنا به درخواست دولت عراق، هر زمان کمک درخواست پشتیبانی و مستشاری داشتند، ایران همه توان را در اختیار کمک به ملت و دولت عراق قرار داد. وی گفت: در حوزه همکاری‌های پلیس دو کشور، مقابله با تروریسم، امنیت، ترددهای مرزی، قاچاق مواد مخدر و اتباع می‌توانیم همکاری‌های مؤثرتر از قبل داشته باشیم. یکی از همکاری‌های بسیار مهم بین دو وزارتخانه، مسأله اربعین حسینی (ع) است.
«عبدالحلیم فاهم الفرهود» مشاور عالی وزیر کشور عراق در این دیدار ابتدا سلام وزیر کشور عراق را ابلاغ کرد و گفت: هیأت عراقی برای انجام مذاکرات برای رسیدن به تفاهمنامه و بحث همکاری‌های امنیتی بین دو کشور به ایران آمده است که این هیأت شامل بیشتر رؤسای بخش‌های مختلف وزارت کشور هستند که مرتبط با تفاهمنامه مذکور می‌باشند و در طی روزهای گذشته با توجه به گفت‌وگوهایی که داشتیم به متن نهایی رسیدیم و به محض بازگشت به عراق، پیگیر امضای این تفاهمنامه خواهم بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7581/2/571261/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها