خبر ظریف در مورد استرداد پول‌های ایران از کره ‌جنوبی


محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آخرین وضعیت پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی را تشریح کرد و گفت که کره‌ای‌ها همچنان پیگیر این موضوع هستند. ظریف در گفت‌وگو با  خانه ملت، با اشاره به بلوکه شدن پول‌های ایران در کشور کره جنوبی و آخرین وضعیت آن‌ها، گفت: هفته گذشته با وزیر خارجه کره جنوبی به درخواست وی گفت‌وگو داشتم، وزیر جمهوری کره بیان کرد حداکثر تلاش خود را برای به نتیجه رساندن موضوع می کنند، ما هم از جانب خود در حال پیگیری هستیم. وی تأکید کرد: مکانیزم‌ها و ساز و کارها مورد توافق قرار گرفته است، اما ظاهراً کره‌ای‌ها هنوز مجوزهای لازم را دریافت نکرده‌اند از این رو اعلام می‌کنند که پیگیر موضوع هستند.
وزیر امور خارجه کشور در ادامه گفت: از  نظر ایران دریافت مجوز از امریکایی‌ها غیر ضروری است اما با این حال طرف کره‌ای تلاش دارد که مجوزها را از امریکا برای آزاد کردن پول‌های بلوکه شده ایران در کره دریافت کند.
تماس تلفنی دبیرکل سازمان ملل با ظریف
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن تشریح آخرین اقدامات سازمان ملل متحد به منظور پایان دادن به جنگ یمن و برقرای صلح عادلانه و آغاز گفت‌وگوهای سیاسی در یمن، خواستار تداوم تلاش‌های برجسته جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح در یمن شد. به گزارش جماران، محمدجواد ظریف نیز با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری صلح عادلانه در یمن، بر لزوم پایان جنگ، رفع محاصره و‌ارائه کمک‌های انساندوستانه به مردم یمن تأکید کرد. ظریف همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی ابراز امیدواری کرد با انجام گفت‌وگوهای درون یمنی و تشکیل دولت فراگیر شاهد استقرار و ثبات این کشور باشیم. این در حالی است که ادعاهای وزارت خارجه امریکا علیه دخالت ایران در یمن از سوی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تکذیب شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7581/3/571266/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها