دیگه چه خبر؟



برگزاری اولین جلسه دادگاه جمعیت امام علی

 خبر اول اینکه، روز سه‌شنبه اولین جلسه رسیدگی به  به پرونده خیریه جمعیت امام علی(ع) به ریاست قاضی پورمریدی در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی تهران برگزار شد. به گزارش ایلنا، ابوذر نصراللهی وکیل مدافع این جمعیت این جلسه را خوب ارزیابی کرد و گفت: نماینده وزارت کشور ادعای خود را مطرح کرد و ما نیز دفاعیات خود را در چارچوب قانون بیان کردیم. بحث خروج جمعیت از موضوع فعالیت و اجرای اهداف بود که ما توضیحی ارائه کردیم و اعلام کردیم که هر فعالیتی که جمعیت انجام داده در چارچوب اساسنامه بوده است. او افزود: جمعیت امام علی به هیچ عنوان به دنبال فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی که در اساسنامه ذکر نشده، نرفته است.به گفته نصراللهی کلیه حساب‌های جمعیت به طور سالانه توسط حسابرسان رسمی که مورد تأیید سازمان بورس هستند، حسابرسی می‌شود. همواره با درجه مطلوب مسائل مالی مؤسسه حسابرسی می‌شود بنابراین عنوان کردن موضوع عدم شفافیت بدون هیچ مبنای قانونی و بدون هیچ مستندی، شایسته نیست.  وی گفت: دادگاه با حضور من، آرش کیخسروی و زهرا رحیمی برگزار شد که ما اصرار داشتیم جلسه علنی برگزار شود اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. در مجموع امیدواریم این پرونده منجر به رد دعوای وزارت کشور شود.

توصیه مقام روس به شورای حکام

 خبر دیگر اینکه، «آنتون خلوپکوف» رئیس مرکز انرژی و امنیت روسیه با اشاره به توافق اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تهران به اعضای شورای حکام توصیه کرد که به این واقعیت و اهداف اروپایی‌ها و امریکا توجه کنند و آنها را ملاک برای تصمیم‌گیری قرار دهند. خلوپکوف در گفت‌وگو با  ایرنا افزود: مسیر برای تلاش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل اختلافات هموار است و باید از فرصت پیش آمده حداکثر استفاده را برای کاهش تنش‌ها برد. او صدور قطعنامه از سوی شورای حکام علیه ایران را اقدامی غیرمنطقی و برخلاف عقل سلیم خواند و گفت: در حالی که ایران برای همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توافق می‌کند چه نیازی به صدور چنین قطعنامه‌ای وجود دارد و بدون شک چنین سندی بر همکاری‌ها تأثیر منفی خواهد گذاشت.

وزارت خارجه امریکا از بازگشت دوجانبه به برجام گفت

 دست آخر اینکه، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت که همچنان مایل به تعامل با ایران در چارچوب دیپلماسی معنادار هستیم. به گزارش ایسنا، «ند پرایس» افزود که امریکا تأکید دارد هرگونه تعامل احتمالی باید از مسیر گروه ۱+۵ صورت گیرد. وی گفت که «جو بایدن» رئیس ‌جمهوری امریکا پیش از انتخابات و پس از آن پیشنهاد کرد، «اجرای تعهدات در برابر اجرای تعهدات» به این معنی که اگر ایران به تعهدات برجامی خود بازگردد، امریکا نیز در مسیر مشابهی قدم خواهد گذاشت. پرایس گفت: آماده ملاقات با ایران برای پرداختن به راهی رو به جلو در زمینه بازگشت به پایبندی دوجانبه به برجام هستیم. همچنین می‌دانیم که بازگشت دو جانبه به پایبندی نمی تواند بدون مشارکت تمام طرف‌های توافق در یک دیپلماسی سازنده حاصل شود.وی با تکرار برخی زیاده‌خواهی‌ها گفت که تصمیم داریم توافق را طولانی‌تر و مستحکم‌تر کنیم تا سایر دغدغه‌های مربوط به ایران را نیز در بربگیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7581/3/571267/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها