پژوهشی در بررسی تحولات سیاسی بعد از انقلاب ایران



«تحولات سیاسی- اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران 1396-1357» نوشته یحیی فوزی به‌تازگی با همراهی مؤسسه نشر «سمت» در اختیار علاقه‌مندان قرارگرفته است. این کتاب به‌عنوان یک منبع تحقیقاتی خوب می‌تواند مورداستفاده پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به تاریخ تحولات سیاسی ایران قرار بگیرد. نکته قابل‌توجه درباره نوشته این پژوهشگر استاد دانشگاه در مقایسه با دیگر کتاب‌هایی که طی سال‌ها درباره انقلاب اسلامی کشورمان منتشرشده‌اند چیست؟ اغلب کتاب‌های این حوزه مرتبط با بررسی ریشه‌ها و عوامل انقلاب است و بررسی تحولات و تأثیرات انقلاب بعد از سال 57 در کمتر کتابی مورد توجه قرارگرفته است. «تحولات سیاسی- اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران 1396-1357»، اثری پژوهشی در توصیف و تحلیل تحولات
سیاسی - اجتماعی بعد از انقلاب اسلامی در ایران و شناسایی ابعاد، پیامدها و عوامل مؤثر بر این تحولات در یک مقطع زمانی چهل‌ساله است.
یحیی فوزی در تازه‌ترین نوشته خود از یک‌ سو درباره چگونگی شکل‌گیری دولت، نهادها و ساختارهای جدید بعد از انقلاب توضیح داده و از سوی دیگر به معرفی کارگزاران و نیروهای مؤثر بر تحولات این مقطع تاریخی پرداخته است. اما نکته دیگری که از آن غافل نبوده رابطه پیچیده و تنگاتنگ تحول اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که با تحولات سیاسی تبیین می‌شود. در این کتاب به سؤالاتی از این دست هم پاسخ داده می‌شود که در سال‌های بعد از انقلاب چه اقداماتی برای تأسیس، تثبیت و تحکیم نظام سیاسی جدید و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در ایران در عرصه‌های مختلف انجام شد؟ تحولات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور چگونه و تحت تأثیر چه عواملی شکل گرفت؟ در نهایت جمهوری اسلامی در تحکیم اهداف خود در چند دهه گذشته چه موفقیت‌هایی به‌دست آورده و با چه چالش‌هایی از درون و بیرون مواجه بوده است؟
تحولات سیاسی- اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران
نوشته یحیی فوزی
انتشارات «سمت»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7581/16/571329/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها