اخبــــار



تشکر حماس از رهبری و مردم ایران

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه تماس‌های خود با رهبران مقاومت فلسطین با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تلفنی گفت‌وگو کرد.
به گزارش ایرنا، علی‌اکبر ولایتی  با تبریک پیروزی‌ها و موفقیت‌های فرزندان غیور ملت فلسطین و حماس به عنوان یکی از نیروهای مهم و تأثیرگذار در جهاد ارزشمند و تعیین کننده فلسطین و همچنین تسلیت شهادت جمعی از مردم مظلوم و از جمله زنان و کودکان فلسطینی گفت: امام خمینی(ره) سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار تلاش برای رهایی ملت ایران، برای رهایی فلسطین نیز تلاش نمودند و جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام فرمودند. ولایتی افزود: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) نیز با همان صلابت و جدیت این راه را ادامه داده‌اند و همواره بر حمایت همه‌جانبه از مردم فلسطین به عنوان مهمترین مسأله جهان اسلام تأکید فرمودند. اسماعیل هنیه هم ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسأله فلسطین گفت: از مواضع و مطالب ارزشمند و قوی جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم و مایل هستم از طریق جنابعالی به مقام معظم رهبری و ملت ایران سلام و درود بفرستم و تأکید نمایم که جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور‌های پیشرو برای حمایت از آرمان فلسطین و قدس شریف است و به لطف خداوند در سنگر نخست امت اسلامی برای دفاع از قدس، ارزش‌های اسلامی و فلسطین حضور داریم.

پیکر اکبر ترکان تشییع شد

روز گذشته پیکر اکبر ترکان، مشاور سابق رئیس‌جمهوری با حضور شخصیت‌های سیاسی و مردم، از مقابل منزلش در آجودانیه تهران تشییع و در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد. درآیین تشییع مرحوم ترکان، چهره‌ها و شخصیت‌هایی چون محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، حسین علایی فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه پاسداران، بیژن زنگنه وزیر نفت، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، مهدی کرباسیان معاون وزیر نفت، مرتضی الویری، محمدرضا نعمت‌زاده، علی محمد حاضری و غلامرضا ظریفیان و... حضور داشتند. ترکان که سابقه همکاری به‌عنوان وزیر یا مشاور و معاون با همه دولت‌های پس از انقلاب را داشته است، بامداد 26 اردیبهشت در سن 69 سالگی درگذشت. علت درگذشت او، ابتلا به بیماری دیابت عنوان شد.

آمادگی ایران برای درمان مصدومین فلسطینی

رئیس سازمان اورژانس کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت بر آمادگی کشور ایران برای انتقال مصدومان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد. به‌گزارش ایرنا پیرحسین کولیوند در این نامه‌ اعلام کرد: سازمان اورژانس کشور آمادگی خود را برای اعزام تیم‌های فوریت پزشکی و درمانی جهت کمک به مصدومان و مجروحین این هجوم وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل اعلام داشته و تمام توان خود را برای انتقال مصدومان و مجروحین به ایران برای مداوا و در صورت نیاز به انتقال به میهن عزیز اعلام می‌دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7630/3/577173/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها