اخـــــــــبار



۱.۴ میلیون دوز واکسن آسترازنکا ترخیص شد

معاون فنی گمرک از ترخیص ۱.۴ میلیون دوز واکسن از طریق گمرک فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) خبر داد. یکشنبه شب دومین محموله واکسن کرونای خریداری ‌شده از طریق ساز و کار کوواکس تحویل ایران شد.
مهرداد جمال ارونقی در این خصوص گفت: این محموله که شامل یک میلیون و 452 هزار دوز واکسن آسترازنکا  است، از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) وارد و تحویل نماینده وزارت بهداشت شد.این مقام مسئول گفت: یک میلیون و 400 هزار دوز واکسن کرونا از کشور ایتالیا ساعاتی قبل وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شد و پس از انجام تشریفات گمرکی به نمایندگان وزارت بهداشت تحویل شد./ تسنیم

مصوبه افزایش کمک‌هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه موضوع افزایش کمک‌هزینه مسکن کارگران را برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.هیأت وزیران در جلسه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به پیشنهاد شورای‌عالی کار، با هدف ارتقای سطح معیشت کارگران مشمول قانون کار و به استناد ماده (۲) اصلاحی قانون راجع به طبقه‌بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری، با افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار به مبلغ ماهانه چهار میلیون و۵۰۰ هزار ریال از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۰ موافقت کردند./ پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیأت دولت

۲۷۰ نفر در وزارت راه استخدام می‌شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی از استخدام ۲۷۰ نفر در سال‌جاری بر اساس سهمیه ابلاغی سازمان امور استخدامی خبر داد. نعمت‌الله ترکی اظهار کرد: در بخش توسعه منابع انسانی طبق اهداف تعیین شده ایجاد آگاهی علمی و ارتقای دانش کارکنان، تولید رفتارهای علمی و متعادل، ایجاد ارزش افزوده به‌عنوان کیفیت در کارکنان و همچنین ارتقای قابلیت‌های آنها، توسعه مهارت‌های انجام کار از طریق مشارکت افراد در وزارتخانه انجام شده است.
به گفته نعمت‌الله ترکی، در مجموعه ستاد و ادارات استان‌ها 12500 نفر نیروی انسانی کار می‌کنند که این تعداد نیروی انسانی به‌صورت رسمی، پیمانی و قراردادی کار معین، شرکتی و نیروهای طرحی فعالیت می‌کنند. این امر می‌طلبید که به این بخش ورود کنیم و ساماندهی لازم انجام گیرد. وی بیان کرد:‌در بخش ساماندهی نیروی انسانی حقوق کارکنان قراردادی کارمعین با کارکنان پیمانی همتراز و همسان‌سازی شده که رضایتمندی نسبی را در پی داشته است./ تسنیم

قیمت به‌روز مسکن ملی در تهران اعلام شد

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با توجه به ضرایبی که از تابستان گذشته اعمال شده هم‌اکنون قیمت هر متر مسکن ملی در استان تهران به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.
یاسر لک اظهار کرد: با توجه به ضرایب اعمال شده به قیمت پایه واحدهای اقدام ملی مسکن که سه ماهه دوم سال گذشته اعلام شد در حال حاضر قیمت هر متر مسکن ملی به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. در آینده نیز ممکن است تعدیل‌ها کاهشی یا افزایشی باشد. قیمت پایه در تابستان گذشته ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان بود که با ملاک قرار دادن آن هم اکنون ۳ میلیون و۷۰۰ هزار تومان شده است.
وی افزود: اینکه بعضاً اعلام می‌شود در حال حاضر قیمت مسکن ملی به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده احتمالاً بر این اساس عنوان می‌شود که حدس می‌زنند از سه ماهه دوم سال گذشته که طبق اعلام سازمان برنامه بودجه مشخص شد تا سه ماهه دوم سال‌جاری شامل چهار ضریب افزایشی شود و ممکن است به نرخ ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برسد اما هم‌اکنون به این رقم نرسیده‌ایم.
وی تأکید کرد: قراردادهایی که سال گذشته منعقد شده بر پایه مبلغ ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان در هر متر مربع است، اما اگر امسال قرارداد منعقد شود بر اساس متری ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.
لک درباره زمان اتمام واحدهای اقدام ملی مسکن گفت: ان‌شاءالله پروژه‌ها ۱۸ ماه پس از زمان شروع به اتمام خواهد رسید، مگر اینکه اتفاق عجیب و غریبی بیفتد. عدم واریز آورده می‌تواند طرح‌ها را دچار مشکل کند، اما حداقل این است که با همین تعدادی که پول ریختند کارها را ادامه می‌دهیم. مثلاً در یک پروژه ۲۵۰ واحدی به پیمانکار می‌گوییم ۱۰۰ واحد را که متقاضیان آنها پول واریز کرده‌اند بساز و ۱۵۰ واحد را فعلاً دست نگه دار./ ایسنا

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7630/7/577195/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها