صدور پروانه تأسیس ۱۰ نیروگاه خورشیدی در همدان


همدان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: تاکنون 10 شرکت برای سرمایه‌گذاری در استان موفق به دریافت پروانه احداث نیروگاه خورشیدی از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق (ساتبا) به مجموع 60 مگاوات شده‌اند.
شیرزاد جمشیدی افزود: استان همدان با 290 روز تابش سالانه خورشید یکی از مناطق مستعد و پرپتانسیل برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی با راندمان بالا است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به رتبه برتر استان در احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور ابراز داشت: در حال حاضر مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر استان به 72 مگاوات رسیده است که معادل 3.61 کل انرژی مصرفی استان را تأمین می‌کند.
وی بیان کرد: علاوه‌ بر این نیروگاه‌ها، 54 نیروگاه خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب با مجموع ظرفیت یک هزار و 85 کیلووات در استان طی سه سال اخیر به بهره‌برداری رسیده که 44 مورد آن مربوط به انشعابات خورشیدی خانگی و 10 مورد معادل 100 کیلوات مربوط به سایر مصارف است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: برای تشویق مشترکین دارای انشعاب برق در استان، این شرکت با انعقاد قرارداد خرید تضمینی 20 ساله با مشترکین به نمایندگی از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق (ساتبا) تاکنون 100 قرارداد به مجموع ظرفیت یک هزار و 625 کیلووات با مشترکین منعقد کرده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7630/8/577205/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها