اخبــــار



حضور سرلشکر باقری در سازمان صنایع هوایی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع از خط تولید موتور ملی اوج بازدید و در جریان آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای متخصصین صنعت هوایی وزارت دفاع در حوزه موتورهای هوایی قرار گرفت.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، سرلشکر پاسدار محمد باقری پس از بازدید از مجموعه‌های مختلف سازمان با حضور در جمع مدیران ارشد این سازمان با اشاره به اهمیت موتور به‌عنوان یک موضوع حیاتی و بسیار مهم در حوزه هواگردها و موشک‌ها گفت: موتورهای محصولات هوایی جزو مهم‌ترین بخش و گلوگاهی حساس به لحاظ فناوری هستند و کشورهای انگشت شماری قادر به تولید آن هستند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و دانشمندان متعهد خود توانسته است با اتکال به قدرت لایزال الهی و اعتماد به نفس و اتکا به ظرفیت‌های داخلی به حوزه خطیر طراحی و تولید موتورهای هوایی پیشرفته وارد شده و هزاران فروند هواگرد و پهپاد و موشک را با موتورهای ساخت ایران آماده بهره‌برداری کند و این موضوع برای نیروهای مسلح و کشور بسیار مایه فخر و مباهات است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسأله تحریم‌های نظام استکباری گفت: همه پیشرفت‌های دفاعی به برکت تحریم‌های ظالمانه به نتیجه رسیده است؛ چرا که این محدودیت‌ها، شکوفایی و خلق فرصت‌های ارزشمند را برای دانشمندان دفاعی ما به ارمغان آورد.

بیانیه نمایندگان درباره مذاکرات وین

بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس با انتشار بیانیه‌ای درباره مذاکرات وین تأکید کردند: اگر ۱۰۰ درصد تحریم‌ها لغو نشود، هیچ تحریمی لغو نشده است و پذیرش ماندن برخی تحریم‌ها، تأیید مشروعیت آن تحریم‌ها خواهد بود.
به گزارش ایسنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: همزمان با برگزاری نشست‌های وین، مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر سیاست حرف قطعی نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر «لغو واقعی همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن» به‌عنوان شرط اصلی پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای اذعان می‌دارد ملاک ارزیابی و پذیرش نتایج هر گفت‌وگویی میان ایران و دیگر کشورهای عضو برجام انتفاع حقیقی اقتصادی مردم ایران است. از این‌رو، مجلس شورای اسلامی هیچگونه تفکیک و دسته‌بندی تحریم‌ها را که منجر به حفظ بخشی از فشار اقتصادی علیه مردم ایران و ممانعت از انتفاع اقتصادی یا اخلال در آن شود را نپذیرفته و به‌صورت جدی خواستار خلع کامل، قابل راستی‌آزمایی و بازگشت‌ناپذیر سلاح تحریمی امریکا است.
در ادامه این بیانیه هم آمده: نشست‌های وین نشان می‌دهد امریکا و اروپا نه تنها تاکنون اراده جدی برای رفع همه تحریم‌ها ندارند بلکه در پی تحمیل توافقی بر ایران هستند که ضمن اعمال محدودیت‌های بیشتر در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای، بستری برای مذاکرات منطقه‌ای و دفاعی ایجاد کنند. همچنین در پایان تأکید شده: تمکین به درخواست آژانس انرژی اتمی در نظارت‌های فراپادمانی برابر قانون ممنوع بوده و کاهش ذخایر اورانیوم غنی شده و تعداد ماشین‌های فعال قدیمی و نهی استفاده از نسل جدید، محدودیت توسعه تحقیقاتی و تحقیر غرور ملی در ماجرای رآکتور اراک از جمله این آسیب‌ها است که مجلس قطعاً نسبت به عدم تکرار آنها حساس خواهد بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7631/2/577278/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها