ایران در ایران



خطر آتش‌سوزی در کمین جنگل‌های ۵ استان کشور

گروه ایران زمین - جانشین معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن اشاره به انتشار نقشه پیش‌بینی حریق در جنگل‌ها و مراتع گفت: پنج استان به‌ لحاظ ریسک بالای وقوع آتش در شرایط بحرانی هستند.
به‌گزارش ایسنا، رضا بیانی افزود: نقشه پیش‌بینی حریق در جنگل‌ها و مراتع کشور با جزئیات منتشر شده و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است. در این نقشه‌ها مشخص کرده‌ایم که در کدام استان‌ها و شهرستان‌ها احتمال وقوع آتش‌سوزی وجود دارد همچنین بازه زمانی افزایش ریسک وقوع حریق مشخص شده است. به‌عنوان نمونه پیش‌بینی کرده‌ایم که در بخش‌هایی از استان کردستان از اواخر خرداد تا اواسط تیر ماه آتش‌سوزی داشته باشیم. بیانی ادامه داد: درحال‌ حاضر برخی از نقاط منطقه زاگرس  به‌لحاظ ریسک بالای وقوع آتش در شرایط بحرانی هستند. ازجمله این مناطق می‌توان به بخش هایی از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس بویژه قسمت‌های جنوبی آن، کردستان، لرستان، ایلام بویژه مناطق شمالی آن و منطقه کبیر کوه - که اولین موج گرمایی کشور عراق از این منطقه وارد استان ایلام می‌شود - اشاره کرد. جانشین معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه بیشترین آتش‌سوزی‌ها در مناطقی رخ می‌دهد که رطوبت به زیر ۳۰ درصد و دمای هوا به بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد برسد، گفت: نیروهای یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها براساس مناطق بحرانی وقوع آتش تقسیم‌بندی شده‌اند تا درصورت آتش‌سوزی بلافاصله خود را به محل برسانند. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: سطح جنگل‌ها و مراتع کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای که وقوع آتش در مناطق مختلف را گزارش می‌دهند نیز پایش می‌شوند.

تراژدی زاینده رود در«بیداری به وقت خون»

اصفهان - نمایش «بیداری به وقت خون» به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی در تالار هنر به روی صحنه رفت. به‌گزارش ایلنا، مدیر تالار هنر با اعلام این خبر گفت: نمایش «بیداری به وقت خون» به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی از سوی تالار هنر وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در حال اجرا است. سعید امامی افزود: تئاتر«بیداری به وقت خون» تئاتر صحنه‌ای انتخاب شده از استان اصفهان است که با موضوع زاینده رود در سال گذشته جوایز متعددی را دریافت کرد و در سی‌و‌نهمین جشنواره تئاتر استان اصفهان برگزیده شد که جفاهای رفته بر محیط زیست و زاینده رود را برای مخاطب به تصویر می‌کشد. وی تصریح کرد: این نمایش با لهجه اصفهانی اجرا می‌شود که نشان می‌دهد حتی در تئاتر تراژیک هم می‌توان از این لهجه استفاده کرد. امامی ادامه داد: اجرای نمایش «بیداری به وقت خون» از روز 26 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 7 خردادماه در سالن نقش جهان تالار هنر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به روی صحنه می‌رود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7631/9/577313/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها