امنیت انتخابات با پلیس است


دومین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری و نخستین طرح اقتدار پلیس امنیت در پایتخت با دستگیری بیش از یک هزار مجرم پایان یافت.
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در حاشیه برگزاری این طرح گفت: ۸۵ نفر از محکومان امنیتی و فراری که پیشتر حکم جلبشان صادر شده یا اقدام به اخذ مرخصی کرده و دیگر بازنگشته بودند شناسایی و دستگیر شدند.رحیمی ارزش ریالی اموال کشف شده در این مرحله از طرح رعد را ۱۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کشف ۱۱ قبضه سلاح جنگی و شکاری، ۲۰ قبضه سلاح سرد به همراه فشنگ و مهمات نیز از دیگر کشفیات این طرح محسوب می‌شود.
رحیمی پاکسازی نقاط آلوده از حضور معتادان متجاهر را نیز از دیگر اقدامات این طرح برشمرد و گفت: ۲۶۰ نفر از خرده‌فروشان مواد مخدر دستگیر و نزدیک به ۱۳ کیلوگرم مواد مخدر نیز از آنها کشف و ضبط شد.
وی همچنین درباره اقدامات پلیس برای انتخابات پیش‌ رو اظهار کرد: پلیس در برگزاری انتخابات چندین وظیفه بر‌عهده دارد. در پنج روز مهلت نام‌نویسی از نامزدها بین 200 تا 250 نفر از نیروهای انتظامی و اطلاعاتی ما با استقرار در اطراف محل ثبت‌نام، نسبت به تأمین امنیت اقدام کردند.
وی استعلام سوابق نامزدها را نیز از دیگر اقدامات پلیس برشمرد و گفت: افرادی که در انتخابات ثبت نام کرده بودند سوابق‌شان از پلیس نیز مورد استعلام قرار گرفت که ما اسامی افرادی که دارای سابقه بودند را اعلام کردیم.
رحیمی با اشاره به برگزاری چهار انتخابات شامل انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای شهر، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان، گفت: 5600 صندوق رأی در تهران، شمیرانات و شهر ری پیش‌بینی شده که پلیس نسبت به تأمین امنیت آنها اقدام خواهد کرد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه آیا با توجه به شرایط کرونا میتینگ‌ها و تجمعات انتخاباتی ممنوع خواهد بود یا خیر؟ نیز گفت: ما در این زمینه تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت کشور هستیم و هر آنچه را که به ما اعلام کنند انجام خواهیم داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7631/12/577321/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها