اخبار




اتصال روستاهای سیستان و بلوچستان به اینترنت در ایستگاه پایانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اتصال روستاهای سیستان‌وبلوچستان به اینترنت به‌دلیل عدم تأمین تجهیزات و تأخیر در ساخت فیبر نوری با مشکل روبه‌رو شده بود، اما با تلاش‌های انجام شده تا یک‌ونیم ماه دیگر اتصال برقرار خواهد شد.به‌گزارش ایرنا محمدجواد آذری جهرمی درخصوص وضعیت اتصال روستاهای سیستان و بلوچستان به اینترنت گفت: از برنامه‌ای که برای اتصال همه روستاهای این استان به اینترنت داشتیم کمی عقب هستیم. علت اصلی تأخیر در فرایند اجرایی این پروژه، بروز مشکل در تأمین تجهیزات بود.
وزیر ارتباطات افزود: البته ایرانسل در برنامه‌ محوله، جلوتر است و همراه اول نیز در حال تأمین تجهیزات است زیرا در این زمینه کمی مشکل داشت و این مشکلات اکنون در حال رفع شدن هستند. جهرمی تأکید کرد: یکی از مسائل دیگر مشکلات حوزه فیبر نوری است. براساس تفاهمی که امضا شد، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا باید ساخت فیبر نوری را انجام می‌داد که روند آن با تأخیر مواجه شده است. وزیر ارتباطات خاطرنشان‌ کرد: یک برنامه جبرانی ۴۵ روزه در اختیار ما قرار داده‌اند که براساس آن کار را پیش ببریم.
 وی افزود: به‌زودی به استان سیستان و بلوچستان می‌روم تا شخصاً بر فرایند اجرای کار نظارت کنم. پس از این تأخیر ۱.۵ ماهه به‌طور حتم همه روستاهای سیستان و بلوچستان پس از این مدت به اینترنت متصل خواهند شد.گفتنی است حدود هشت سال قبل روستاهای بالای ۲۰ خانوار دسترسی‌شان به شبکه ملی اطلاعات صفر بود، عزم جدی برای اتصال روستاها به اینترنت، تقریباً از چهار سال قبل و با حضور وزیر جوان ارتباطات آغاز شد و اکنون تعداد روستاها از ۳۵ هزار و ۵۲۰ روستا نیز گذر کرده است.

سرویس جاسوسی روسیه منکر دخالت در هک سولارویندز شد

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه مسئولیت در حمله سایبری به شرکت سولارویندز را تکذیب کرد اما گفت از اینکه امریکا و انگلیس سرویس جاسوسی روسیه را عامل چنین حمله پیشرفته‌ای می‌دانند حس خوشایندی داشته است.
به گزارش ایسنا، امریکا و انگلیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه که جایگزین فعالیت‌های جاسوسی خارجی کا.گ.ب است را عامل هک سولارویندز شناخته‌اند که به رخنه اطلاعاتی به ۹ سازمان فدرال امریکا و صدها شرکت بخش خصوصی منجر شد.سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در مصاحبه با بی‌بی‌سی روسیه گفت: این ادعاها مانند یک رمان پلیسی بد است.
وی در پاسخ به اینکه آیا سرویس اطلاعات خارجی روسیه مسئول هک سولارویندز بوده است، با لبخند پاسخ داد: اگر سرویس اطلاعات خارجی مسئول چنین حمله پیشرفته‌ای بود وی حس غرور می‌کرد اما نمی‌تواند مدعی دستاورد خلاقانه افراد دیگر شود.ناریشکین گفت: نمی‌خواهد امریکا را به‌دست داشتن در این حمله متهم کند اما اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی امریکا نشان می‌دهد که این تاکتیک‌های حمله مشابه تاکتیک‌هایی هستند که توسط سازمان‌های اطلاعاتی امریکا و انگلیس انجام می‌شوند.
هک شرکت سولارویندز که دسامبر گذشته شناسایی شد، به هکرها امکان دسترسی به شبکه هزاران شرکت و دفاتر دولتی فراهم کرد که از محصولات این شرکت استفاده می‌کردند. برد اسمیت، رئیس مایکروسافت این حمله را بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین حمله‌ای توصیف کرد که تاکنون در جهان به‌وقوع پیوسته است.
براساس گزارش رویترز، سازمان جاسوسی انگلیس اعلام کرد به احتمال زیاد سرویس اطلاعات خارجی روسیه عامل حمله به سولارویندز بوده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7631/13/577329/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها