در جلسه شورای هماهنگی چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران چه گذشت!




ایران: تازه‌ترین جلسه شورای هماهنگی چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در قالب یک جلسه آنلاین برگزار و درباره برخی از موارد مربوط به برگزاری این رویداد بحث و تبادل نظر شد.
جشنواره موسیقی نواحی ایران بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و هنری در معرفی موسیقی مقامی و اقوام ایران است که با وجود کهن بودن این موسیقی، چهارده دوره از برگزاری آن می‌گذرد و دراین مدت فراز و نشیب‌های بسیاری را گذرانده است. استادان و پیشکسوتانی که سال‌ها پیش با حضور آنان جشنواره افتتاح شد اما امروز از وجود چنین بزرگانی بی‌بهره هستیم و اکثریت آنها دیگر در بین ما نیستند. بر این اساس متولیان این جشنواره باید تلاش‌شان براین باشد مسیری که پیشینیان این حوزه هموار کرده‌اند برای آیندگان و نسل نوظهور موسیقی ایران معرفی کنند تا اندوخته‌ها و گنجینه گرانبهای این موسیقی صیانت و ترویج یابد.
اما در جلسه اخیرشورای هماهنگی چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پس از انتخاب استان کرمان به عنوان محل برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی، موضوعاتی نظیر وارد شدن به فضای اجرایی جشنواره، هماهنگی و تعامل در اطلاع‌رسانی و انسجام در فعالیت‌های روابط عمومی، استفاده از ظرفیت‌های استانی و تقسیم کار بین برگزارکنندگان استان کرمان و مسئولان جشنواره در تهران مطرح شد. در این نشست مجازی، درباره برگزاری جلسه مشترک معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران استان کرمان و نیز تهیه کاربرگ برنامه‌ها و هزینه‌های جشنواره موسیقی نواحی بحث و گفت‌وگو شد.
محمد اللهیاری مدیرکل دفتر موسیقی، محمدعلی مرآتی دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی، علی نیکنام انزابی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و وحید محمدی معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این نشست مجازی حضور داشتند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7631/15/577345/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها