قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی برگزار شد

ایران حریفانش در مسیر قطر را شناخت


گروه ورزشی/ مراسم قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر از ساعت 11:30 پنجشنبه در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد و بر اساس آن تیم ملی ایران در گروه A با کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان هم گروه شد و ژاپن، استرالیا، عربستان، عمان، چین و ویتنام در گروه B قرار گرفتند. طبق قرعه تیم ملی مانند 3 دوره گذشته باید با کره جنوبی بازی کند. در مقدماتی ۲۰۱۰ بازی رفت و برگشت مساوی شد اما در مقدماتی ۲۰۱۴ تیم ملی هر دو بازی را به سود خود خاتمه داد و در مقدماتی ۲۰۱۸ نیز شاگردان کارلوس کی‌روش به خوبی از پس کره برآمدند. تقابل با امارات یادآور آخرین گل ملی کریم باقری است که در مقدماتی سال ۲۰۱۰ زده شد و البته پیروزی بی‌حاصل با گل تماشایی علی کریمی در ورزشگاه آزادی. تیم ملی امارات با هدایت فن مارویک هلندی حریفی خطرناک به حساب می‌آید اما طبیعتاً همه هواداران، امارات را به عربستان ترجیح می‌دادند. عراق هم که حریف‌مان در مرحله قبل بود که دوئل آخر با این تیم با برتری ایران به اتمام رسید. سوریه و لبنان تیم‌هایی هستند که انتظار داریم شاگردان اسکوچیچ ۱۲ امتیاز از تقابل با آنها کسب کنند و البته در کنار آن، این دو تیم موفق به کسب امتیاز از سه مدعی دیگر شوند تا مسیر صعود ایران هموار باشد. البته لبنان در مقدماتی ۲۰۱۴ توانست ایران را شکست دهد و سوریه هم در ۲۰۱۸ دو تساوی از تیم ملی گرفت. از این مرحله 2 تیم به‌صورت مستقیم راهی جام جهانی خواهند شد و تیم‌های سوم هم با هم دیدار می‌کنند تا برنده‌شان در پلی اف به مصاف نماینده کونکاکاف برود.
برنامه بازی‌ها
برای فرمت برگزاری بازی‌ها بین AFC و فیفا اختلاف نظر وجود دارد. فیفا معتقد است که بازی‌ها باید رفت و برگشت برگزار شود و هر تیم در خانه میزبانی کند. فیفا 10 تاریخ را هم برای این بازی‌ها مشخص کرده اما کنفدراسیون فوتبال آسیا در تلاش است تا این بازی‌ها را متمرکز کند. با این حال، طبق اعلام AFC برنامه بازی‌های تیم ملی به این شرح است: «ایران - سوریه، 11 شهریور 1400/عراق - ایران، 16 شهریور/ امارات - ایران، 15 مهر / ایران - کره جنوبی، 20 مهر/ لبنان - ایران، 20 آبان/ سوریه - ایران، 25 آبان/ ایران - عراق، 7 بهمن/ ایران - امارات، 12 بهمن/ کره جنوبی - ایران، 4 فروردین 1401/ ایران - لبنان، 9 فروردین. گفتنی است منبعی در کمیته مسابقات فیفا اعلام کرد فدراسیون جهانی فوتبال حق میزبانی را از عراق و سوریه سلب کرده و آنها باید کشورهای دیگری را برای میزبانی بازی‌های خود انتخاب کنند. اما گفته می‌شود فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا منعی برای میزبانی ایران در رقابت‌های پیش رو ندارند هر چند که این خبر هنوز رسماً اعلام نشده است. همچنین نشریه الاتحاد امارات خبر داد کنفدراسیون فوتبال آسیا از 12 فدراسیون راه یافته به مرحله نهایی مقدماتی درخواست کرده تا 16 جولای(25 تیر) ورزشگاه‌های میزبان خود یا ورزشگاه‌های بی‌طرف برای میزبانی از بازی‌های خود به‌دلیل شرایط اضطراری کرونا را معرفی کنند و لبنان هم ورزشگاه رفیق الحریری صیدا را برای میزبانی از بازی‌هایش انتخاب کرده است.
اسکوچیچ: فرقی نداشت با چه تیم‌هایی همگروه شویم
بعد از قرعه کشی بازی‌ها که به‌صورت آنلاین برگزار شد، به سرعت تحلیل‌ها در مورد گروه‌ها آغاز شد و خیلی‌ها گروه A را نسبت به گروه B آسان‌تر می‌دانند؛ هر چند در فوتبال امروز تیم آسان وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد بسیار کم است و خیلی از تیم‌ها با تاکتیک دفاع و ضد حمله کار را برای تیم‌های مدعی سخت می‌کنند. دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی که در کرواسی به سر می‌برد، پس از برگزاری قرعه‌کشی در گفت‌وگویی آنلاین با برنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت:«افتخار می‌کنم که سرمربی تیم به این مهمی شده‌ام و می‌دانم که چه مسئولیت بزرگی دارم.» در ادامه مجری برنامه این پرسش را مطرح کرد که ایران همیشه یکی از قدرت‌های اصلی آسیا بوده و از زمانی که شما سرمربی این تیم شدید،
7 پیروزی متوالی به دست آوردید. آیا از این فرم کنونی تیم راضی هستید؟ سرمربی تیم ملی پاسخ داد:«بله، من کاملاً راضی هستم. این 7 برد نشان می‌دهد که ما از نظر روحی و روانی به سطح خیلی خوبی رسیدیم. انگیزه بالایی داریم و برای این دور آماده هستیم که از بازی‌ها لذت ببریم.»
اسکوچیچ در مورد گروه A هم چنین صحبت کرد:«ما به خودمان نگاه می‌کنیم و توجه به عملکرد خودمان داریم. ما تجربه بازی با عراق و سوریه را هم داشتیم. برای ما فرقی نمی‌کرد که با چه تیمی همگروه شویم.» پائولو بنتو سرمربی کره جنوبی هم درباره اینکه آیا از قرعه تیمش راضی است یا خیر، گفت:«نمی‌توانم بگویم راضی هستم یا خیر. از برخی رقبای خود اطلاعاتی داریم و مانند لبنان مقابل آنها بازی کردیم. مقابل ایران بازی دوستانه برگزار کردیم، اما حالا کار ما این است که رقبای خود را بررسی کنیم و تمام تلاش خود را به کار بگیریم. در دو دوره گذشته، کره جنوبی برای صعود به جام جهانی خیلی جنگید و فکر می‌کنم آنچه در گذشته رخ داد، تجربه خوبی برای ما خواهد بود.»
انصاری‌ فرد: هیچ تیمی دوست نداشت در گروه ایران قرار بگیرد
کریم انصاری فرد مهاجم ملی پوش کشورمان هم به قرعه تیم ملی واکنش نشان داد و به سایت فدراسیون فوتبال گفت:«برای ما بازیکنان اصلاً اهمیت زیادی نداشت که با چه‌ تیم‌هایی همگروه شویم و هیچ استرسی هم نداشتیم. تیم ما آنقدر قدرتمند و فوق‌العاده است که بقیه حریفان از همگروه شدن با ایران ترس و دلهره داشته باشند. قطعاً هیچ کدام از تیم‌ها دوست نداشتند که با ما در یک گروه قرار بگیرند. ما در تمام مسابقات باید خوب ظاهر شویم و هیچ حریفی را دست‌کم نمی‌گیریم تا بتوانیم دل مردم را با صعود به جام جهانی شاد کنیم.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7667/1/581075/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها