اخبار دیپلماسی



تبریک ظریف به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس حزب کمونیست چین
وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی به زبان چینی در توئیتر، با تبریک فرارسیدن یکصدمین سالگرد تأسیس حزب کمونیست چین، ابراز امیدواری کرد که مناسبات میان تهران و پکن گسترش یابد. محمدجواد ظریف در این پیام نوشت: به مناسبت فرارسیدن یکصدمین سالگرد تأسیس حزب کمونیست چین مایلم تبریکات گرم خود را به‌دلیل دستاوردهای چشمگیری که این حزب به دست آورده است، عرض کنم. او با تأکید بر اینکه این صد سال با افتخار و سعادت سپری شده است، ابرازامیدواری کرد: تحت رهبری حزب کمونیست چین، این کشور بیش از پیش توانمند شود و روابط میان ایران و چین نیز با نشاط بیشتری گسترش یابد.

توصیف ایران در پیام خداحافظی سفیر سوئیس
سفیر سوئیس در تهران در پایان چهارمین سال خدمتش در ایران پیامی ویدیویی منتشر کرد. به گزارش ایسنا، مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در ایران روز پنجشنبه در پیامی ویدیویی گفت: پس از چهار سال در ایران، زمان خداحافظی فرارسیده است. من مأموریت پربار، خطیر و خاطره انگیز خود در تهران را به پایان رساندم. این کشور فرهنگی غنی و مناظری چشم‌نواز دارد. من‌ می‌خواهم از همسر، تیم خود در سفارت و هزاران ایرانی که در طی این چهار سال با آنها برخورد و گفت‌وگو داشتم، تشکر کنم. وی در ادامه این ویدیو بهترین تجربه خود در ایران را بالا رفتن از کوه دماوند خواند و اعلام کرد غذای ایرانی مورد علاقه او فسنجان است. سفیر سوئیس همچنین بیان کرد که کوه‌های ایران وی را به یاد سوئیس می‌اندازد و «خسته نباشید» بهترین عبارت ایرانی است که شنیده است.

سفیر ایران: از ابتکار تقویت صلح در منطقه حمایت می‌کنیم
سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در توئیتی نوشت که ایران از ابتکار ایجاد سازو کار منطقه‌ای برای تقویت صلح، ثبات و توسعه در منطقه حمایت می‌کند. به‌گزارش ایرنا، سید عباس موسوی روز جمعه در توئیتر نوشت: ایران از ابتکار ایجاد سازو کار منطقه‌ای برای تقویت صلح، ثبات و توسعه در منطقه حمایت می‌کند.سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ادامه داد: سه کشور قفقاز جنوبی (جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان) به اضافه سه کشور بزرگ همسایه (ایران، ترکیه و روسیه) می‌توانند به نفع منطقه همکاری کنند. محمد جواد ظریف سال پیش در سفری که به باکو، ایروان، تفلیس، مسکو و آنکارا داشت، سازوکار منطقه‌ای ۳+۳ را مطرح کرد که با استقبال کشورهای حوزه قفقاز، روسیه و ترکیه مواجه شد.

تأکید تهران و مسکو بر ضرورت گسترش رایزنی‌ها در حوزه سایبری
کاظم جلالی سفیر کشومان در روسیه با آندری کروتسکیخ، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور امنیت اطلاعات دیدار و گفت‌وگو کرد. به‌گزارش ایسنا، در این ملاقات، همکاری دو کشور در حوزه امنیت سایبری و همکاری‌های بین‌المللی و امنیت بین‌المللی مورد تبادل نظر قرار گرفت. طرفین در این ملاقات بر ضرورت تداوم و گسترش رایزنی‌های دو کشور در حوزه سایبری و همچنین امنیت بین‌المللی تأکید داشتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7667/2/581083/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها