دیگه چه خبر؟


تحلیل روزنامه حزب کمونیست چین از دولت آینده ایران

 خبر اول اینکه، روزنامه حزب کمونیست چین در گزارشی به رویکرد دولت آینده ایران در حوزه سیاست خارجی پرداخته و نوشته: وقتی صحبت از سیاست خارجی دولت رئیسی می‌شود باید به بررسی برخورد او با غرب پرداخت. در این رابطه انتظار می‌رود که رئیسی در دفاع از منافع اقتصادی و امنیتی ایران موضع سختی را در پیش بگیرد. همچنین باید دقت داشت که رئیسی اهمیت زیادی برای تقویت همکاری‌های امنیتی و روابط مذهبی با کشورهای اسلامی قائل خواهد شد و به مسأله اسرائیل و فلسطین نیز توجه زیادی خواهد کرد. به گزارش انتخاب، در بخش دیگری از گزارش روزنامه گلوبال تایمز آمده: صرف نظر از خط مشی وی، اولویت اصلی رئیسی رسیدگی به مشکلات معیشتی ناشی از تحریم‌های ایالات متحده است، اگرچه وی مواضع محکمی گرفته و احتمال دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا را رد می‌کند، اما این بدان معنا نیست که دولت او سیاست مقابله‌ای رادیکالی علیه واشنگتن را اتخاذ می‌کند. در واقع، پس از روی کار آمدن رسمی دولت جدید رئیسی انتظار می‌رود که اصولگرایان در ایران به‌دنبال یک توافق هسته‌ای جدید باشند. گلوبال تایمز نوشته: با وجود این، بعید است که ایران در دوره رئیسی با چین و روسیه اتحاد ایجاد کند. به‌عبارت دیگر، رئیسی طرف هیچکس را در منازعات بین روسیه، چین و امریکا نخواهد گرفت اما انتظار می‌رود که رئیسی پس از روی کار آمدن، اقدامات دولت حسن روحانی را ادامه دهد و تعامل نسبتاً نزدیک خود را با چین و روسیه حفظ  کند. در این چارچوب، ممکن است توافقنامه همکاری 25 ساله با چین توسعه یابد. با این حال، این شرایط منجر به اتحادی به اصطلاح جدید بین ایران، چین و روسیه نخواهد شد. علاوه بر این، شواهد نشان می‌دهد که پکن و مسکو تاکنون تمایلی به ایجاد چنین اتحادی نشان نداده‌اند.

رویترز: ایران دسترسی آژانس به نطنز را
محدود کرده است

 خبر دیگر اینکه، خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه به نقل از برخی دیپلمات‌ها نوشت که پس از اقدام خرابکارانه‌ای که در ماه آوریل در سایت هسته‌ای نطنز رخ داد، ایران دسترسی آژانس اتمی به این سایت را محدود کرده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری به نقل از دیپلمات‌ها مدعی شد این اختلاف که هفته‌هاست پیش آمده است، در حال حل و فصل شدن می‌باشد اما تنش با غرب را در حین مذاکرات وین افزایش داده است. یک مقام غربی با طرح این ادعا که ایران «در حال تحریک آنها» است، گفت که بازرسان آژانس باید تا هفته دیگر دسترسی کامل به این سایت هسته‌ای را داشته باشند. یک‌ دیپلمات دیگر با اشاره به اینکه «ایران به دلایل امنیتی برخی دسترسی‌های خاص را محدود کرده است» بیان کرد که این اقدام تهران «تأثیر بسیار کوچکی بر توانایی آژانس اتمی برای راستی‌آزمایی» گذاشته است. مقامات جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون در این زمینه اظهارنظر نکرده‌اند.

اصرار آقاتهرانی بر طرح ساماندهی فضای مجازی

 شنیدیم که، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در نشستی با استادان و نخبگان فرهنگی و دانشجویی در مشهد بر به سرانجام رساندن طرح ساماندهی فضای مجازی در مجلس تأکید کرد. به گزارش ایسنا، مرتضی آقاتهرانی در رابطه با طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها، تصریح کرد: از بیرون کشور بیش از ۱۳۰ هزار پست در رابطه با طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی که در دستور کار مجلس است گذاشته شده و با آن مخالفت و شلوغ کرده‌اند؛ چراکه نمی‌خواهند این کار انجام شود، اما پای آن ایستاده‌ایم، کار خود را انجام داده‌ایم و قانون آن را آماده کرده‌ایم، به صحن مجلس می‌بریم و انجامش خواهیم داد.

 توضیحات شهرداری تهران درباره جذب چندهزار کارمند

 دست آخر اینکه، حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران، ادعای یکی از منتخبان دوره ششم شورای شهر تهران مبنی بر جذب چند هزار نفری نیروی انسانی در ماه پایانی فعالیت این دوره از مدیریت شهری تهران را رد و تأکید کرد که روند جذب نیروی انسانی در شهرداری، با اخذ مجوزهای لازم و با اطلاع مقام‌های شهرداری و اعضای شورا بوده است. به‌گزارش ایسنا، معاون شهرداری تهران بخشی از جذب نیروی صورت گرفته را ناشی از تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر شهرداری تهران دانست و گفت: مدیریت شهری تهران در نظر دارد مطابق قانون و برابر تبصره ۲۰ بودجه سال‌جاری و بخشنامه مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه، اقدامات لازم برای تبدیل وضعیت ایثارگران مطابق با قانون جامع ایثارگران و با رعایت مقررات و ضوابط مربوط معمول کند.  مظاهریان درباره بخش دیگری از نیروهای جذب شده نیز گفت: مطابق با آیین‌نامه استخدامی شهرداری تهران مصوب سال ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ شورای انقلاب و برابر سوابق موجود، در ادوار مدیریت شهری، کارمندان طرف قرارداد شرکت خدمات اداری شهر شاغل در مشاغل کارمندی شهرداری، طبق مجوزهای مأخوذه از وزارت کشور، شورای شهر و سازمان اداری و استخدامی برای تصدی پست‌های سازمانی بلاتصدی در آزمون داخلی و دریک فضای رقابتی به کارمند ثابت شهرداری تهران تبدیل وضعیت یافته‌اند که آخرین آزمون انجام شده در سال ۱۳۹۵ بوده است. او گفت: بنابراین با این توضیح و برای توجه به درخواست‌های همکاران، مدیریت شهری نیز به‌دنبال فراهم کردن فضای مناسب برای برگزاری آزمون داخلی همانند ادوار گذشته بود که با پیگیری از سازمان اداری و استخدامی، مجوز لازم اخذ و با تصویب شورا و شهرداری، مقدمات اجرای امر فوق مهیا شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7667/3/581088/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها