اخبار



اینستاگرام بیشترین سهم در فروش کسب و کارهای آنلاین

سهم کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین روز‌به‌روز در حال افزایش است، این کسب و کارها با کمترین هزینه در بستر فضای مجازی شکل گرفته‌اند؛ گزارش‌ها نشان می‌دهد که سهم اینستاگرام در ارائه و معرفی کالا و خدمات واحدهای تجارت الکترونیکی ۸۳ درصد است.
به‌گزارش ایرنا، بنابر گزارشی که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به‌تازگی آن را منتشر کرده است، اکنون ۷۸ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی به منظور ارائه کالا یا خدمات خود علاوه بر وب‌سایت از شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده می‌کنند. همچنین ۲۸ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی علاوه بر وب‌سایت از اپلیکیشن موبایل به منظور ارائه کالا یا خدمات خود بهره می‌برند.طبق نظرسنجی به عمل آمده توسط پرسشنامه، در میان شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلف اینستاگرام با ۸۳ درصد، بیشترین سهم استفاده را در میان واحدهای تجارت الکترونیکی دارا بوده است.
پس‌از اینستاگرام، واتس‌اپ ۵۳ درصد، تلگرام ۴۳ درصد، وبلاگ‌ و فیس‌بوک ۸ درصد، پیام‌رسان سروش ۵ درصد، پیام‌رسان‌های ایتا، بله، گپ ۳درصد، آی‌گپ ۲ درصد و سیگنال ۱ درصد در استفاده واحدهای تجارت الکترونیکی از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلف نقش آفرینی کرده‌اند. هر واحد تجارت الکترونیکی برای شروع به کار و توسعه فعالیت‌های خود نیاز به سرمایه دارد. طبق داده‌های جمع‌آوری شده از طریق پرسشنامه، ۹۳ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی از روش سرمایه‌گذاری شخصی برای شروع و توسعه کسب‌وکار خود استفاده کرده‌اند.این میزان نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته است. استفاده از روش جمع‌سپاری مالی، سرمایه‌گذاری‌های شرکتی نظیر شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاری دولتی به ترتیب سایر روش‌های جذب سرمایه هستند.

 پوتین قانون جدید شبکه‌های اجتماعی را امضا کرد

با امضای رئیس‌جمهوری روسیه، قانون جدیدی برای شبکه‌های اجتماعی فعال در این کشور تصویب شد ‌و آنها مجبور هستند دفاتری در روسیه تأسیس کنند و گرنه با جریمه و ممنوعیت تبلیغاتی روبه‌رو می‌شوند.
به‌گزارش مهر، ولادیمیر پوتین قانونی را امضا کرده است که به موجب آن شبکه‌های اجتماعی خارجی موظف می‌شوند در روسیه دفتر افتتاح کنند. این در حالی است که مقامات روسیه سعی دارند قدرت شرکت‌های فناوری را کنترل کنند و از اتکا به آنها کم کنند.در متن این قانون آمده است: «یک ماهیت خارجی که در فضای اینترنتی روسیه فعالیت می‌کند باید دفتر یا نهاد حقوقی روسی در این کشور تأسیس کند.»
به‌گفته الکساندر خینشتین رئیس کمیته سیاستگذاری اطلاعات و IT مجلس دومای روسیه، این قانون شامل تمام شرکت‌های بزرگ اینترنتی می‌شود که روزانه حداقل ۵۰۰ هزار بازدیدکننده در این کشور دارند.شرکت‌ها باید یک حساب شخصی در وب سایت راسکامنادزر (رگولاتور ارتباطات روسیه) ثبت کنند. شرکت‌هایی که این قانون را نقض کنند با جریمه و محدودیت‌های تبلیغاتی روبه‌رو می‌شوند.

ذخیره سوابق واکسن کرونا در دستگاه های اندرویدی

گوگل به کاربران اجازه می‌دهد سوابق واکسیناسیون خود را براحتی در دستگاه‌های اندرویدی ذخیره کنند.به‌گزارش ایسنا، گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد کاربران تا هنگامی که دولت یا سازمان درمانی آنها از سیستم گوگل برای قابل دسترس کردن نتایج پزشکی آنها با استفاده از ابزارهای جدید استفاده کنند، می‌توانند اطلاعات واکسیناسیون یا وضعیت کووید۱۹ خود را در تلفن شان ذخیره کرده و هر زمان که بخواهند به آن دسترسی داشته باشند. این قابلیت فعلاً در امریکا قابل دسترس است اما در کشورهای بیشتری عرضه خواهد شد با این حال گوگل به این کشورها اشاره نکرده است. گوگل اعلام کرد کپی این اطلاعات را نگهداری نمی‌کند.
کالیفرنیا یکی از ایالت‌های امریکاست که برنامه‌ای را برای قابل دسترس کردن کارت‌های دیجیتالی از طریق سیستم این ایالت آغاز کرده است. شرکت‌های فناوری در زمینه گذرنامه‌های واکسن دیجیتالی تلاش کرده‌اند بخصوص که بعضی از شرکت‌ها و مکان‌ها خواهان مدرک هستند. کارت‌های قلابی در حال حاضر به یک مشکل تبدیل شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7667/13/581131/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها