دیگه چه خبر؟


پاسخ نماینده ایران به نماینده عربستان در وین

 خبر اول اینکه، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، با انتشار توئیتی به اظهارات نماینده عربستان سعودی در وین درخصوص پیشرفت اخیر هسته‌ای ایران واکنش نشان داد. دفتر نمایندگی عربستان سعودی در آژانس بین‌المللی انرژی پنجشنبه در واکنش به تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد، گفته بود که تلاش ایران برای غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم (فلزی) نگران کننده است. نیت‌ها و مقاصد ایران، تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی را تأیید می‌کند.
به گزارش ایرنا، کاظم غریب آبادی نماینده ایران اما نوشت: در مورد پادشاهی عربستان سعودی، باید گفت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حداقل اختیارات لازم برای راستی آزمایی نیز برخوردار نیست. وی تأکید کرد: هرگونه قصور در اجرای پادمان‌ها، به این پادشاهی اجازه می‌دهد تا برخی فعالیت‌های خاص هسته‌ای خود را با دور نگاه داشتن آنها از بازرسی‌های آژانس، پنهان کند.


پاسخ ارتش به درخواست دختر سیستان و بلوچستانی

 خبر دیگر اینکه، در پی انتشار فیلمی از گلایه و گریه یک دختربچه در سیستان و بلوچستان از کم آبی در منطقه محل زندگی خود، خدمات آب‌رسانی توسط نیروی زمینی ارتش در مناطق روستایی استان سیستان و بلوچستان انجام شد. به‌گزارش ایسنا پیش از این نیز امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرمانده میدانی مبارزه با کرونا دستورات لازم را برای امداد‌رسانی به مردم این استان بویژه در تأمین آب شرب داده بود.
در این راستا تیپ ۱۸۸ و ۱۵۸ نیروی زمینی ارتش روزانه پنج تانکر پنج هزار لیتری به مناطق روستایی ملا دادی بخش هیرمند شهرستان زابل خدمات آب‌رسانی انجام می‌دهند. همچنین نیروی زمینی ارتش تانکرهای 200 لیتری آب به روستاییان این مناطق اهدا کرده است. تیپ‌های ۱۸۸ و ۱۵۸ نیروی زمینی ارتش همچنین، خدمات پزشکی و درمانی به مردم مناطق روستایی شهرستان زاهدان، زابل و خاش ارائه می‌دهند.


تکذیب فوت ۴ زندانی بر اثر کرونا

 دست آخر اینکه، رئیس سازمان زندان‌ها ضمن تکذیب برخی اخبار مبنی بر فوت ۴ زندانی در زندان تهران بزرگ در اثر کرونا گفت: الحمدلله زندان‌ها و سلامت زندانیان تحت کنترل است.
محمدمهدی حاج محمدی در توئیتر نوشت: «مردم و خانواده‌های زندانیان از خبر دروغ رسانه‌های اپوزیسیون مبنی بر فوت ۴ زندانی در زندان تهران بزرگ در اثر کرونا نگران نشوند. نگرانی شما هدف اینها است. دیروز هم مثل روزهای دیگر، ۱۲۶۵ تست از زندانیان گرفته شد. الحمدلله زندان‌ها و سلامت زندانیان تحت کنترل است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7673/3/581706/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها