نخست وزیر سوریه در دیدار با هیأت پارلمانی ایران:

دمشق به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی - تجاری با تهران است



گروه سیاسی/ هیأ‌تی از نمایندگان مجلس عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه که روز چهارشنبه عازم دمشق شدند با نخست وزیر، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس سوریه دیدار و گفت‌وگو کردند.
ریاست این هیأت در این سفر را که به منظور تقویت روابط پارلمانی و توسعه روابط مردمی بین دو کشور انجام شده، عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیا‌ست خارجی برعهده دارد و احمدحسین فلاحی، جعفر راستی، سیداحمد آوایی و فاطمه محمدبیگی نیز او را همراهی می‌کنند. این هیأت در بدو ورود به دمشق مورد استقبال هیفا محمد جمعه نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران و سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق قرار گرفتند و دیروز هم میهمان مقامات سوری بودند.
به گزارش ایرنا، حموده صباغ رئیس پارلمان سوریه در این دیدار بر اهمیت تقویت و گسترش روابط پارلمانی دو کشور از طریق تبادل نظرات و دیدگاه‌ها و هماهنگی‌های مشترک در کنفرانس‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد. وی گفت: نیروهای شر و متجاوزان جهان بویژه امریکا با ادعای مبارزه با تروریسم، ایران و سوریه را محاصره می‌کنند، این درحالی است که خودشان از تروریست‌ها حمایت می‌کنند. عباس گلرو نیز تأکید کرد: سفر هیأتی از مجلس شورای اسلامی ایران به سوریه با هدف تقویت همکاری‌های پارلمانی و همچنین تقویت و توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف انجام شد.
هیأت ایرانی سپس با فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد و دو طرف روابط دوجانبه میان دو کشور بویژه روابط پارلمانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این دیدار همچنین بر ایجاد پایه‌های لازم برای تقویت روابط اقتصادی برای مقابله با تروریسم اقتصادی و اقدامات یکجانبه تأکید شد. فیصل مقداد در این دیدار از حمایت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی ایران از سوریه در جنگ با تروریسم تشکر و قدردانی کرد. عباس گلرو نیز از حمایت‌های تاریخی سوریه از ایران در مراحل مختلف تمجید کرد. وی در ادامه با تمجید از روابط میان دو کشور بر ضرورت تقویت این روابط در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد.
این هیأت همچنین در دیدار حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه بر اهمیت تقویت روابط پارلمانی و افزایش سفرهای متقابل تأکید کردند. عرنوس گفت: سوریه به دنبال گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران و ایجاد و توسعه چشم‌اندازهای جدید و متناسب با سطح روابط راهبردی دو کشور است. وی تأکید کرد که ایران و سوریه به منظور انجام توافقات دوجانبه و اجرای سریع پروژه‌های مشترک تلاش می‌کنند. عباس گلرو نیز با تأکید بر گسترش روابط پارلمانی با سوریه گفت: هدف هیأت پارلمانی ایران از سفر به سوریه افزایش همکاری‌ها و هماهنگی‌های مشترک و برداشتن موانع است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7673/3/581707/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها