ایران در ایران




افزایش ۵۰ درصدی بیماران سرپایی کرونا در مشهد

مشهد - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش ۵۰ درصدی بیماران سرپایی کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.
به گزارش ایسنا، مهدی قلیان با اشاره به قرمز بودن وضعیت کرونایی مشهد، اظهار کرد: تعداد مرگ‌ومیرها در حال حاضر دو رقمی و کمتر از ۲۰ نفر است، اما با توجه به اینکه میزان بستری‌ها رو به افزایش است، مرگ‌و‌میر نیز در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: بیماران سرپایی در مشهد نسبت به اواخر خرداد بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: براساس آمار بستری در حال حاضر سوش غالب موارد بستری کرونای هندی است.

نجات ماهی‌های در حال مرگ رودخانه اترک

 بجنورد- مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان بجنورد از زنده‌گیری و رهاسازی ماهی‌های در حال مرگ رودخانه اترک به رودخانه باباامان خبرداد.
به گزارش ایسنا، خالقی اظهارکرد: با پیگیری، همکاری و راهنمایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بجنورد و همیاری و تلاش کمیته ماهیگیری استان، ماهی‌های گرفتار شده (بالغ بر صدها قطعه ماهی از نوع ماهی رودخانه‌ای، کپور و...) که در گودال‌های آب در حال خشک شدن رودخانه اترک در محدوده روستاهای قوردانلو و اوخلی دونگل گرفتار شده بودند، زنده‌گیری شده و در رودخانه بابا امان رهاسازی شدند.
وی افزود: علت اصلی گرفتار شدن صدها ماهی و تلف شدن قسمتی از آنها در محدوده مذکور از رودخانه اترک را می‌توان به خشکسالی و کاهش ۴۰ درصدی بارندگی و عدم نظارت و استفاده از آب رودخانه در سایر مصارف از جمله کشاورزی دانست.

قطعی برق خانگی در خوزستان به صفر رسید

اهواز- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: با تدبیر وزیر نیرو و همراهی بخش صنعت و کشاورزی میزان قطع برق در بخش خانگی این استان به صفر رسید.
به گزارش ایرنا، علی خدری  داشت: با تصمیم وزارت نیرو میزان برق صنایع سیمان و فولاد تا سه هفته آینده به ۱۰ درصد کاهش یافت که با این تصمیم برق مورد نیاز خانگی مردم در استان خوزستان تأمین و از روز چهارشنبه تاکنون در هیچ یک از شهرهای استان قطع برق برنامه‌ریزی شده به وجود نیامده است.
وی اضافه کرد: میزان برق مورد نیاز روزانه شهرهای استان به جز کلانشهر اهواز چهار هزار تا چهار هزارو ۵۰۰ مگاوات است که ۸۰ درصد این برق مربوط به بخش خانگی است و خوشبختانه با استفاده از بسته‌های تشویقی توانسته‌ایم برق صنعت و کشاورزی در استان را مدیریت کرده و اولویت تأمین برق را به بخش خانگی اختصاص دهیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خوزستان گفت: متأسفانه در روزهای اخیر که پیک مصرف برق بالا رفته است، شهروندان در کاهش میزان مصرف برق چندان همکاری نکرده‌اند که از آنها استدعا داریم برای جلوگیری از قطع برق احتمالی در کاهش مصرف خود مساعدت بیشتری کرده و از حداقل کولرها و وسایل سرمایشی در منازل خود استفاده کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه استان خوزستان یکی از استان‌های گرم کشور است مردم مجبورند از وسایل سرمایشی استفاده کنند اما به آنان توصیه می‌کنیم به جای زیر بار بردن کولرهای متعدد از کمترین وسایل سرمایشی استفاده کنند تا میزان مصرف برق در استان مدیریت شده و فشار از روی سیستم پایین بیاید.
وی گفت: در این گرمای طاقت‌فرسا قطع برق شهروندان مطلوب ما نیست اما اگر شهروندان رعایت نکنند مجبوریم که خاموشی احتمالی داشته باشیم.
خدری اضافه کرد: هر چند در تلاش هستیم تا برق بخش خانگی را در این روزها قطع نکنیم اما جدول‌های احتمالی قطعی برق را نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت توزیع برق استان خوزستان قرار داده‌ایم تا چنانچه پیک مصرف از نرم آن بالا رفت بر اساس جدول یاد شده اقدام به قطع برق شهرهای استان کنیم.
قطع برق در روزهای گذشته در برخی شهرهای استان بخصوص کلانشهر اهواز باعث گلایه مندی شهروندان شد.
در حال حاضر بار شبکه توزیع در استان خوزستان با یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک (به جز ۶۰۰ هزار مشترک شرکت توزیع نیروی برق اهواز) چهار هزار و ۴۰۰ مگاوات است در حالی که بار شبکه تهران بزرگ با چهار میلیون مشترک، چهار هزار و ۳۰۰ مگاوات است.

آتش گسترده در جنگل‌ها و مراتع «نارک» گچساران

یاسوج- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران از آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات منطقه نارک این شهرستان خبر داد.
به‌گزارش ایسنا ،مجید نظری افزود: این آتش‌سوزی از ساعت ۲۳ شب جمعه شروع شده است.
وی اظهار کرد: حدود ۸۰  نیرو در حال تلاش برای مهار آتش در این منطقه هستند، برای مهار بموقع و سریعتر درخواست کمک دارم.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: به‌جهت سخت گذر بودن منطقه، برای کنترل و مهار بموقع و سریع‌تر آتش‌سوزی درخواست بالگرد داده‌ایم که یک فروند بالگرد در حال اعزام به منطقه است.
نظری در خصوص علت و برآورد اولیه از میزان خسارات وارده تصریح کرد: هنوز علت این آتش‌سوزی معلوم نیست و میزان خسارات وارده نیز پس از مهار آتش مشخص می‌شود.
وی بیان کرد: عمده پوشش جنگلی منطقه نارک که دچار آتش‌سوزی شده  درختان بلوط و زالزالک است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7673/8/581734/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها