اخبار




ظرفیت شبکه پهن‌باند کشور ٣٠ درصد افزایش یافت

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از افزایش ٣٠ درصدی ظرفیت شبکه پهن‌باند کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در توئیتر نوشت: پروانه فرکانسی باند ۲۳۰۰ مگاهرتز برای اپراتورهای همراه اول و ایرانسل صادر شد. با نصب تجهیزات، ظرفیت شبکه‌ پهن‌باند نسل ۴ موبایل کشور ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت. گفتنی است توسعه شبکه‌های پهن‌باند دغدغه همه کشورهاست. بنابراین همه کشورها به‌دنبال گسترش زیرساخت‌های پهن باند خود هستند. یکی از راه‌های کم‌هزینه برای توسعه پهن‌باند استفاده از شبکه سیار است، زیرا توسعه شبکه همراه نسبت به شبکه ثابت هزینه کمتری دارد، با این تفاوت که در توسعه پهن‌باند در شبکه سیار نیاز به منابع فرکانسی است که در دنیا محدودیت دارد.
ازطرفی این روزها شیوع کرونا ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی را بیشتر آشکار کرده است. صرف‌نظر از  جنبه سرگرمی، یکی از شاخه‌های اصلی دیجیتالی شدن این است که بتوانیم از ابزارهای ارتباطی استفاده کاربردی کنیم. در روزهایی که کار مردم به شکل دورکاری انجام می‌شود، آموزش از راه مجازی و بر بستر ارتباطی اینترنت صورت می‌گیرد، کسب‌ و کارهایی هم که از ابتدا به ساکن در بستر مجازی بودند هم به شیوه مجازی خود ادامه می‌دهند، ضرورت افزایش پهن‌باند بیشتر آشکار می‌شود.

توئیتر تسلیم قوانین هند شد

توئیتر در راستای همخوانی با قوانین فناوری اطلاعات هند، مدیر همخوانی با قوانین در این کشور تعیین کرده است.
به‌گزارش مهر، زیرمجموعه توئیتر در هند یک مدیر موقت همخوانی با قوانین این کشور تعیین کرده و بزودی کارمندان دیگری را تعیین می‌کند. این شبکه اجتماعی در دادگاه اعلام کرد اقدام مذکور در راستای همخوانی با قوانین فناوری اطلاعات جدید هند انجام شده است.قوانین فناوری اطلاعات جدید هند برای قانونمند‌سازی محتوا در شبکه‌های اجتماعی و وادار کردن شرکت‌ها به پاسخگویی سریع به درخواست‌های قانونی برای حذف پست‌ها واشتراک‌گذاری جزئیات درباره منتشر کننده پیام‌ها از اواخر ماه مه‌۲۰۲۱ اجرایی شده است. همچنین طبق قوانین جدید شبکه‌های اجتماعی باید کارمندان با پست‌های خاصی استخدام کنند. در این میان توئیتر سعی دارد دو کارمند دیگر  در هند استخدام کند که یکی از آنها نماینده موقت شرکت و دیگری کارمند موقت بخش پاسخگویی است.طبق اسناد شکایتی علیه توئیتر در هند، دولت این کشور مصونیت شبکه اجتماعی را در مقابل محتوایی که کاربران منتشر می‌کنند  حذف کرده است. دلیل این امر  ناهمخوانی با قوانین فناوری اطلاعات جدید کشور ذکر شده است.توئیتر ۳ آگهی استخدام برای سمت‌های جدید در هند منتشر کرده است. طبق قوانین جدید توئیتر این پست‌های شغلی را برای ساکنان هند عرضه شده است.

پنتاگون ثروت جف بزوس را افزایش داد

پس از اعلام تصمیم لغو قرارداد رایانش ابری با مایکروسافت از سوی پنتاگون که به افزایش ارزش سهام آمازون منتهی شد، جف بزوس چند میلیارد دلار دیگر پولدارتر شد.به‌گزارش ایسنا، پس از این که وزارت دفاع امریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد قرارداد رایانش ابری را با مایکروسافت  لغو می‌کند، ارزش سهام شرکت آمازون ۴.۷ درصد افزایش یافت و طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ۸.۴ میلیارد دلار به ثروت جف بزوس افزوده شد و به رکورد ۲۱۱ میلیارد دلار رسید.
آخرین بار که فردی در رتبه‌بندی بلومبرگ به این میزان ثروت نزدیک شد، در ژانویه بود که ثروت ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا برای مدت کوتاهی به ۲۱۰ میلیارد دلار رسید.این دو نفر در نیمه اول امسال در حال دست به دست کردن عنوان ثروتمندترین فرد جهان با یکدیگر بودند اما بزوس از اواسط مارس که ارزش سهام آمازون حدود ۲۰ درصد صعود کرد، این عنوان را حفظ کرده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7673/11/581739/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها