اخــــــــبار


در گذشت خبرنگار فارس در تصادف زنجیره ای

گروه حوادث / در پی تصادف زنجیره‌ای در محور قاین - بیرجند، خبرنگار خبرگزاری فارس بر اثر شدت جراحات وارده
فوت کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این سانحه ساعت 1:45روز دوشنبه 14 تیرماه در کیلومتر ۲۸ محور قاین به بیرجند، بین ۵ دستگاه خودرو شامل کامیون‌ کشنده، کامیون بنز خاور، ۲ سواری پراید و سواری تیبا رخ داد که 3 نفر فوت و 9 نفر مصدوم شدند. در میان فوتی‌ها علاوه بر یک مادر و فرزند 3 ساله‌اش، سمانه ترشابی خبرنگار خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی که به علت شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شده بود در نهایت جانش را از دست داد.
این خبرنگار بارها از مشکلات استان خراسان‌جنوبی و بویژه رسیدگی به همین محور «بیرجند- قاین» و مخاطرات آن از مسئولان مطالبه‌گری کرده بود.


پایان فرار ۷ ساله قاتل

گروه حوادث /مرد قاتل که 7 سال قبل پس از اینکه در دادگاه به قصاص محکوم شد در راه زندان فرار کرده بود سرانجام در پایتخت بازداشت شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سال 1391 پسر جوانی در تصادف با خودروی نیسان آبی رنگی در یکی از شهرهای غربی کشور جان خود را از دست داد. به‌دنبال این تصادف راننده خودرو به‌نام شهرام بازداشت شد. شهرام که از خلافکاران شهر بود، در تمامی مراحل تحقیقات مدعی شد که تصادف ناخواسته بوده و تصادف مرگبار پسر جوان عمدی نبوده است .بنابراین وی با اتهام قتل غیر‌عمد و پرداخت دیه آزاد شد.
در حالی‌که دو سال از این ماجرا گذشته بود در سال 93 در یکی از محله‌های شهرهای غربی کشور درگیری طایفه‌ای رخ داد. درگیری که منجر به قتل پسر جوانی به‌نام خشایار شد. خشایار با 18 ضربه چاقو به قتل رسید و زمانی که کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند و به تحقیقات میدانی پرداختند، مشخص شد عامل این جنایت خشن نیز شهرام است.
با مشخص شدن هویت عامل جنایت، تیمی از کارآگاهان اداره آگاهی وارد عمل شده و شهرام بازداشت شد. وی در مراحل تحقیقات در دادسرا به جنایت اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات و درخواست اولیای دم برای قصاص، شهرام پای میز محاکمه رفت و قضات دادگاه کیفری رأی به قصاص متهم دادند.
فرار از زندان
در یکی از روزهایی که شهرام به‌همراه مأموران بدرقه راهی دادگاه کیفری شده بود در راه بازگشت از زندان همدستان شهرام راه را بر خودروی زندان سد کردند و آنها با تهدید موفق به فراری دادن پسر محکوم به مرگ شدند. به‌دنبال فرار پسر جنایتکار از زندان، تحقیقات برای دستگیری متهم فراری بار دیگر آغاز شد. اما هیچ رد و سرنخی از او در دست نبود و تنها اطلاعاتی که به‌دست آمد نشان می‌داد که شهرام به پایتخت فرار کرده است. در ادامه تحقیقات کارآکاهان پلیس آگاهی نیز مشخص شد که تصادف مرگبار سال 1391 که شهرام به اتهام قتل غیر عمد بازداشت شده بود، تصادفی عمدی بوده است و مقتول با شهرام بر سر قدرتنمایی اختلاف داشته و متهم در یک تصادف ساختگی او را به‌کام مرگ فرستاده است.
با گذشت 7 سال از فرار متهم، تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا اینکه مرد جوانی به اداره آگاهی محل وقوع قتل رفت و مخفیگاه شهرام را لو داد و گفت: چند روز قبل در یکی از محله‌های اطراف تهران در حال عبور بودم که شهرام را دیدم. آن‌طور که متوجه شدم، شهرام مدت هاست در آن محل زندگی می‌کند. بنابراین کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان مورد نظر به همراه حکم قصاص شهرام از شعبه اجرای احکام دادسرای مربوطه و نیابت قضایی راهی پایتخت شدند و او را بازداشت کردند. باتوجه به اینکه قتل در شهرستان دیگری رخ داده بود، متهم به همراه کارآگاهان اداره آگاهی به شهرستان مورد نظر منتقل شدند.


حادثه قطار سمنان  چه بود؟

گروه حوادث / روابط عمومی هلال احمر سمنان، خبر خروج قطار سمنان را از ریل  تکذیب کرد.
  روابط عمومی هلال احمر استان سمنان در توضیحات خود آورده است: خبر خروج قطار باری از ریل در ایستگاه یاتری در ساعت ۱۱:۰۴ دقیقه پنجشنبه ۱۷ تیر تکذیب می‌شود.
 قطار مذکور به‌دلیل نقص فنی سرعت گرفته ولی با تلاش لوکوموتیوران و کمک هایش قطار در ایستگاه یاتری بدون هیچ حادثه‌ای متوقف شد.
پس از توقف قطار، راننده و سرنشینان به دلیل اضطراب در زمان مواجهه با نقص فنی قطار، شرایط روحی مناسبی نداشتند که به همین دلیل به مرکز درمانی منتقل شدند. قطار نیز با عوامل جدید و پس از رفع نقص فنی به سمت تهران ادامه مسیر داده است.


باج‌گیری کارمند قلابی از  سازندگان پلاک ثبتی

گروه حوادث /  کارمند قلابی که از سازندگان پلاک ثبتی اخاذی می‌کرد از سوی مأموران پلیس امنیت تهران دستگیر شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل مأموران اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی تهران دریافتند که مردی با معرفی خود به‌عنوان کارمند یکی از اداره‌های دولتی اقدام به اخاذی کرده است.
سرهنگ «علی مرادی» در تشریح جزئیات این خبر گفت: این فرد با مراجعه به سازندگان پلاک ثبتی خود را کارمند یکی از دستگاه های اجرایی معرفی و با ادعای این که در قبال دریافت پول حاضر است از تخلف موجود چشمپوشی کند از سازندگان پلاک ثبتی، مبالغی را دریافت کرده است.
با این گزارش، بررسی موضوع در اختیار تیمی از مأموران پلیس قرار گرفت و هویت این متهم شناسایی شد. در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه وی نیز در حوالی افسریه شناسایی شد. این مقام انتظامی تصریح کرد: اواخرهفته گذشته تیمی از مأموران پلیس برای دستگیری متهم به مخفیگاه او اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کنند. سرهنگ مرادی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون 3 نفر از مال باختگان شناسایی و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده از این سه مال باخته را یک میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7673/13/581747/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها