کلاهبرداری‌های زن نظافتچی از فروشگاه‌های اینترنتی



گروه حوادث / زن نظافتچی که با همدستی برادرش از فروشگاه‌های اینترنتی کلاهبرداری می‌کرد پس از ردیابی‌های ۷ ماهه پلیس دستگیر شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، بیست‌وهفتم آذر سال گذشته بود که مالک یک فروشگاه اینترنتی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کرد و به مأموران گفت: خانمی پس از تماس تلفنی با فروشگاه، خود را نازگل معرفی کرد و دو دستگاه تلفن همراه سامسونگ به ارزش حدود یک میلیارد ریال را از ما خریداری کرد. او از ما خواست تلفن همراه را برایش ارسال کنیم تا مبلغ را در همان محل پرداخت کند. پیک موتوری شرکت نیز کالای خریداری شده را به آدرس تهرانسر ارسال کرد.
شاکی ادامه داد: با مراجعه پیک به آدرس اعلامی، این زن گوشی‌ها را تحویل گرفت و با این بهانه که کارت عابربانک را به همراه نیاورده، از پیک خواسته تا دقایقی صبر کند تا کارت بانکی را بیاورد، اما وقتی منتظر برگشت آن خانم بوده یک دستگاه سواری پژو پارس سفیدرنگ از پارکینگ منزل خارج شده که پیک تصور کرده متعلق به یکی از همسایگان است و زمانی که خبری از خریدار نمی‌شود متوجه شده که خریدار با همان خودروی سواری از محل خارج شده است. پس از این شکایت مأموران پلیس آگاهی با بررسی ساختمان متوجه شدند که ساختمان سه طبقه بوده که در طبقه اول و سوم آن افراد سالخورده ساکن هستند و طبقه دوم آن  خالی از سکنه است. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه مأموران متوجه شدند که فرزندان زوج سالخورده ساکن در این ساختمان حدود پنج روز قبل نازگل را به‌عنوان نظافتچی خانه مادرشان استخدام کرده بودند و آدرسی از وی نداشتند.
با کسب این اطلاعات مشخص شد که نازگل در پوشش نظافتچی وارد آن ساختمان شده و با سوءاستفاده از آدرس آنها اقدام به خرید تلفن همراه کرده است. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه چند روز پیش مأموران موفق به شناسایی مخفیگاه این زن در محله تهرانسر شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی او را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.
 نازگل در باز جویی‌ها اعتراف کرد که تحت عنوان نظافتچی آگهی می‌داده و زمان انجام کار به‌همراه برادرش به خانه کارفرما می‌رفته و سپس آدرس همان خانه را  به فروشگاه اینترنتی می‌داده  و وقتی که سفارش را می‌آوردند پس از دریافت گوشی با خودروی برادرش از خانه خارج می‌شدند.
بدین ترتیب برادر این زن نیز دستگیر شد که این افراد در انجام بازجویی‌ها به ۱۱ فقره کلاهبرداری از فروشگاه‌های اینترنتی در پوشش نظافتچی اعتراف کردند.
پلیس پایتخت با تأیید این خبر به شهروندان هشدار داد که نطافتچی را از مراکز مورد تأیید انتخاب کرده و فروشگاه‌های اینترنتی نیز قبل از دریافت پول کالایی را به شهروندان تحویل ندهند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7673/13/581773/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها