پیام نیازمند دروازه‌بان ملی‌پوش سپاهان به پورتیموننزه پیوست

زمان لژیونر شدن گلرها


حامد جیرودی / در روزهای اخیر دروازه‌بان‌ها خود را در صدر اخبار فوتبال ایران قرار داده‌اند. یکی مثل کوروش ملکی دروازه‌بان سایپا که جهت حرکتش در لحظه پنالتی استقلال مقابل سایپا سوژه شده و یکی هم بوژیدار رادوشوویچ و اختلافات مالی اش با پرسپولیسی‌ها که تا آستانه فسخ قرارداد هم پیش رفت اما حالا راضی به بازگشت شده و می‌خواهد فعلاً به کارش با سرخ‌ها ادامه دهد. چند روز پیش هم که خبر پیوستن علیرضا بیرانوند و امیرعابدزاده به تیم‌های جدیدشان منتشر شد. اما در شرایطی که 3 هفته تا پایان لیگ بیستم باقیمانده و مسابقات جام حذفی نیز در راه است، باشگاه پورتیموننزه پرتغال از خرید ایرانی خود رونمایی کرد و سید پیام نیازمند دروازه‌بان 26 ساله و ملی پوش سپاهان را به‌عنوان دروازه‌بان فصل جدید خود معرفی کرد. به گزارش سایت پورتیموننزه، مدت قرارداد پیام نیازمند تا سال 2024 عنوان شده و همچنین 10 میلیون یورو حق فسخ برای آن در نظر گرفته شده که عدد عجیب و غریبی است. در گزارش سایت پورتیموننزه درباره نیازمند چنین نوشته شده:«در پرتغال باشگاه‌های مختلفی برای جذب این بازیکن با یکدیگر در رقابت بودند و در نهایت نیازمند این تیم منطقه آلگاروه پرتغال را انتخاب کرد. نیازمند در جام ملت‌های آسیا 2019 حاضر بوده و فوتبال خود را از باشگاه پیکان آغاز کرده و بعد از آن به سپاهان پیوسته است. گروه مدیریتی باشگاه پورتیموننزه از پیام نیازمند به علت باور داشتن به پروژه ورزشی ارائه شده توسط باشگاه تشکر کرده و برای او بزرگ‌ترین موفقیت‌های شخصی و ورزشی را در دفاع از دروازه آلوینگرا آرزو می‌کند. خوش آمدید پیام! ما آلگاروه هستیم، ما پورتیمئو هستیم، ما پورتیموننزه هستیم!»
نیازمند: از پیام های قشنگ تشکر می‌کنم
نیازمند پس از انتشار خبر پیوستنش به پورتیموننزه، استوری ای در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: «نمی‌دانم چطوری تشکر کنم از این همه پیام‌های قشنگ و انرژی مثبتی که به من می‌دهید. ان‌شاء‌الله بعد از پایان فصل راجع به همه چیز صحبت می‌کنم. به امید کسب موفقیت و کسب پیروزی در بازی‌های پیش رو.»
 AFC: نیازمند جا پای بیرانوند گذاشت
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به انتقال دروازه‌بان ملی پوش ایرانی به باشگاه پرتغالی واکنش نشان داد و نوشت: «نیازمند با قراردادی 3 ساله راهی باشگاه پورتیموننزه پرتغال شد و جا پای بیرانوند گذاشت. بیرانوندی که به‌صورت قرضی از باشگاه آنتورپ بلژیک به باشگاه بواویشتا پیوست. نیازمند سال 2015 (1394) در پیکان فعالیت خود را آغاز کرد و پس از 24 بازی به سپاهان پیوست. او دو فصل در اصفهان گذراند و توانست به تیم ملی نیز راه پیدا کند. او در دیدار دوستانه تیم ملی ایران مقابل ازبکستان در سال 2020 در ترکیب این تیم قرار گرفت و به پیروزی 2 بر یک رسید. جعفر سلمانی دیگر بازیکن ایرانی عضو باشگاه پورتیموننزه است.»
نیازمند چهارمین دروازه‌بان ایرانی لیگ پرتغال
نیازمند چهارمین دروازه‌بان ایرانی است که در لیگ برتر پرتغال بازی خواهد کرد. او قرار است زیر نظر پائولو سرجیویی کار کند که بواسطه حضور روی نیمکت صنعت نفت در سال‌های گذشته، شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد. در صورتی که عابدزاده قراردادش را با ماریتیمو تمدید می‌کرد امسال شاهد حضور 3 گلر تیم ملی در لیگ پرتغال بودیم اما عابدزاده ترجیح داد برای رسیدن به هدفش که بازی در لالیگای اسپانیاست، به این کشور برود و کارش را با تیم دسته دومی پونفرادینا آغاز کند تا فعلاً دوئل دروازه‌بان‌های تیم ملی در پرتغال به بازی پورتیموننزه و بواویشتا محدود ‌شود و البته که بازی این دو تیم مقابل پورتو و ماریتیمو هم به خاطر مهدی طارمی و علی علیپور جذاب خواهد بود. البته اولین دروازه‌بان ایرانی لیگ پرتغال در سال‌های گذشته علیرضا حقیقی بوده است که برای اسپورتینگ کوویلیا در دسته دوم پرتغال بازی می‌کرد و بعد از آن برای پنافیل و ماریتیمو هم در لیگ دسته اول این کشور بازی کرد.
وضعیت دروازه‌بان‌های لژیونر
نیازمند در این فصل در 27 بازی لیگ برتر 2430 دقیقه برای سپاهان به میدان رفته، 23 گل دریافت کرده و 10 کلین شیت داشته است. او دو بازی هم در جام حذفی به میدان رفته و یک گل خورده و یک کلین شیت هم داشته است. بیرانوند هم در حالی به بواویشتا رفته که در فصل گذشته روزهای خوبی را در آنتورپ سپری نکرد. او در 10 بازی سوپرلیگ بلژیک برای این تیم 845 دقیقه به میدان رفت، 15 گل خورد و 4 کلین شیت داشت. بیرو در دو مسابقه هم در لیگ اروپا برای آنتورپ بازی کرد که اوج درخشش اش در بازی با تاتنهام بود که با پیروزی 2-0 تیم لندنی به پایان رسید و تیمش مقابل گلاسکو رنجرز هم 4-3 شکست خورد. اما عابدزاده در بین بهترین دروازه‌بان‌های لیگ پرتغال بود. او در 29 بازی 2610 دقیقه برای ماریتیمو بازی کرد، 34 گل خورد و 10 کلین شیت داشت. او توانست آمار خیره کننده 102 مهار را به ثبت رساند و سومین دروازه‌بان پرتغال در زمینه بیشترین سیو باشد. دیگر گلر ایرانی شاغل در اروپا هم سوشا مکانی است که در میاندولن بازی می‌کند. او در این فصل در 10 بازی 900 دقیقه برای این تیم نروژی به میدان رفته، 3 کلین شیت داشته و 11 گل خورده. البته مکانی که معتقد است حقش در تیم ملی خورده شده، اخیراً پست کنایه آمیزی را هم درباره انتقال بیرانوند و عابدزاده به تیم‌های جدیدشان منتشر کرده بود تا آنها را با چالش مواجه کند!

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7677/14/582171/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها