بازگشت رخشان بنی‌اعتماد به سینمای داستانی و ایرج طهماسب به برنامه‌سازی


فرهنگی/ روز گذشته آخرین وضعیت نوبت فیلم‌های متقاضی در شورای پروانه ساخت، نمایش سینمایی و نیز فهرست آخرین پروانه‌های صادره شده در این دو شورا از سوی سازمان سینمایی منتشر شد. در هر کدام از این فهرست‌ها نام‌های آشنا دیده می‌شود که برخی از آنها پس از سال‌ها به سینما یا عرصه برنامه‌سازی بازگشته‌اند. نام آشناترین فیلمساز در فهرست متقاضیان در شورای پروانه ساخت رخشان بنی‌اعتماد است که پس از حدود 9 سال غیبت به سینمای داستانی بازگشته است. او برای فیلم «مه‌گرفتگی» به تهیه‌کنندگی جهانگیر کوثری تقاضای پروانه ساخت داده است. آخرین فیلم بنی‌اعتماد «قصه‌ها»ست که سال 92 اکران عمومی شد.
او در این مدت البته حضوری فعال در عرصه مستندسازی داشته که نمونه آن «آی آدم‌ها»، «توران خانم»، «همه درختان من» و مشاوره و تهیه‌کنندگی مجموعه «کارستان» با همراهی مجتبا میرتهماسب است. ابراهیم فروزش هم پس از هفت سال دوری از سینما قصد دارد یکی از داستان‌های هوشنگ مرادی کرمانی با نام «پلو خورش» را جلوی دوربین ببرد. کنجکاوی‌برانگیزترین پروژه این لیست، برنامه ترکیبی «مهمونی» است که ایرج طهماسب کارگردان مجموعه محبوب کلاه‌قرمزی قرار است برای پخش در پلتفرم‌های نمایشی کارگردانی کند. حسن خدادی‌پور و علیرضا فراهانی برای ساخت این برنامه 30 قسمتی در انتظار دریافت پروانه نمایش هستند. همچنین طبق اطلاعات منتشر شده در این فهرست محمدحسین مهدویان هم تصمیم دارد پس از «زخم کاری» دومین سریالش را برای نمایش خانگی کارگردانی کند.
سریال تازه او «خون خورده» اقتباسی از کتابی به همین نام به نویسندگی مهدی یزدانی‌خرم است. علی سرتیپی حق اقتباس این رمان را از نشر چشمه خریده و پیش از این قرار بود علی سرابی آن را کارگردانی کند. به آثار کنجکاوی برانگیز لیست در نوبت شورای پروانه ساخت غیرسینمایی می‌توان سریال «سلبریتی» به کارگردانی علی مصفا و مستند «قاف تا قاف» سعید ملکان کارگردان فیلم تحسین شده «روز صفر» را هم اضافه کرد. در فهرست پروانه‌های ساخت صادر شده در سه ماه اخیر هم نام آثار تازه از فیلمسازان شناخته شده جلب توجه می‌کند. «جاده 2 هزار» به کارگردانی منیژه حکمت، «نطق‌نویس» به کارگردانی فرشته‌ طائرپور، «می‌خواهم سالم زندگی کنم» به کارگردانی فریدون جیرانی و «شبگرد» به کارگردانی فرزاد مؤتمن از این دست آثار است.
طبق اطلاعات این فهرست همچنین رضا درمیشیان برای مستند داستانی «لنست»، محمد کارت برای سریال «یاغی»، مهران احمدی برای سریال «بی‌گناه»، مسعود اطیابی برای سریال «ناجور» و روح‌الله حجازی برای سریال «نوبت لیلی» از جمله فیلمسازان شناخته شده‌ای هستند که پروانه ساخت دریافت کرده‌اند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7677/15/582176/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها