هنرمندان در فضای مجازی


روز گذشته خبرهای متفاوتی دردنیای مجازی منتشر شد، از چاپ سی‌و‌نهمین کتاب لیلی گلستان گرفته، نامگذاری کوچه‌ای به‌نام مه لقا ملاح تا فراخوان جشنواره ملی موسیقی جوان که بیانگر آن است اخبارفرهنگ و هنر در فضای مجازی جایگاه خوبی پیدا کرده.
لیلی گلستان از چاپ سی‌ونهم کتابش «بیگانه» خبرداده اثری به نویسندگی آلبرکامو و با ترجمه لیلی گلستان. او در صفحه شخصی‌اش (اینستاگرام» نوشته: «دوستان چاپ چهلم که بشود همه‌تان را شام دعوت می‌کنم... چقدر خوش خواهد گذشت... مدیون شما خوانندگان این کتاب هستم که آن را به چاپ سی‌ونه رساندید.»
هنگامه قاضیانی هم عکسی از همبازی کوچکش در سریال «جزیره» به کارگـــــــــردانی سیروس مقدم منتشر کرده که قرار است در فیلیمو پخش شود و در متنی آورده:«عزیزم برای تو و همه فرزندان سرزمینمون و زمین، روشنایی راه میخوام».
اسدالله امــــــــرایی نویسنده و مترجم ایرانی از انتشار کتاب «پیرمرد و دریا»خبرداده، اثری به نویسندگی ارنست همینگوی با ترجمه محمدتقی فرامرزی در قالبی نو که در مجموعه ادبیات بزرگان در انتشارات نگاه منتشر شده است.
میترا حجار بازیگرسینماو تلویزیون هم با انتشارتصویری از نامگذاری کوچه‌ای به‌نام مه لقا ملاح مادرمحیط زیست ایران خبرداده که روز گذشته 21 تیرماه انجام شد.درمراسم رونمایی آقایان محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و میلانی دیگر عضو شورای شهر تهران حضور داشتند.
ابراهیم داروغه‌زاده معاون پیشین نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی از سانسور «زخم کاری» نوشته و گفته:«#زخم کاری مهدویان را ندیده‌ام اما اصل اعتراضش به سانسوررا حق می‌دانم. به‌عنوان کسی که دوسال مسئول نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بوده‌ام عرض می‌کنم نه قوانین ممیزی و نه شیوه اجرای آن پاسخگوی شرایط امروز جامعه و حوزه فرهنگ و هنر کشور نیست و نیاز به بازنگری دارد.»
هستی مهدوی فر هم از سانسور در برنامه «هم‌رفیق» گفته و اشاره کرده: «تیغ سانسوراین بارتیز‌تر از همیشه! این بازیگر سینما و تلویزیون و تئاترنوشته:«از اول مردادماه سال گذشته از برنامه هم‌رفیق با من تماس گرفتند تا میهمانشان باشم، مهرماه با برادرعزیزم میهمان این برنامه بودم و بنا به دلایلی قرار شد تا آذرماه دوباره و این باربه همراه یک رفیق صمیمی میهمان هم‌رفیق باشم و از صمیمی‌ترین دوستم نهال دشتی خواهش کردم که دربرنامه کنار من باشد. نزدیک به هشت ماه از آن روز و آن برنامه که به گمانم جذاب هم شده بود می‌گذرد اگر شما از آن برنامه چیزی دیده‌اید من هم دیده‌ام. اگر خبری خوانده‌اید من هم خوانده‌ام!»
صفحــــــه رسمـــــی جشنواره ملـــــــــــی موسیقی جوان هم تیزری پخش کرده از پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان و از فراخوان این جشنواره در بخش کلاسیک و گروه‌های سنی آن خبر داده و اعلام داشته علاقه‌مندان این بخش در گروه‌های سنی الف، ب و ج تا 15 مرداد ماه فرصت دارند در سایت جشنواره ثبت‌نام کنند.
رایـــــان شجریــــــان نیز عکسی از خود و پدرش (استاد شجریان) منتشرکرده و در کپشن این تصویر که یادگارثبت این عکس است آورده:«اون روز از پدرم پرسیدم که باباجان داستان زندگیت رو برام تعریف کن، گفت بیا باهم راه بریم. در حیاط یکی از دوستان خوبمون بودیم، درخت بریده شده‌ای رو دیدیم و نشستیم. منو درآغوش گرفت و هیچی نگفت. حال این عکس شرح حال اون دقایقه.به این فکر افتادم که چرا به‌جای داستان‌های تعریف شده از طرف اطرافیان و طرفداران هیچ وقت نتونستم داستان زندگی پدرم رو از زبان خودش بشنوم.»
بهمن فرمان آرا کارگردان نام آشنای سینمای ایران هم پوستری از دوازدهمین حضور جهانی فیلم«مجبوریم» در بیستمین جشنواره فیلم ترانسیلوانیا رومانی منتشر کرده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7677/16/582187/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها