شیطنت‌های بی‌پایان کودکی


برخی از والدین هنگام انتخاب کتاب برای کودکان و نوجونان خود صرفاً دنبال داستا‌ن‌های عبرت‌آموزهستند تا کودکان از خواندن کتاب‌ها پند بگیرند. البته والدین محترم فراموش می‌کنند بخشی از خواندن کتاب برای لذت بردن از ادبیات است. نباید فراموش کرد نویسندگانی که در قالب طنز برای این گروه سنی از شیطنت‌ و کارهای عجیب می‌نویسند هم باعث سرگرمی کودکان می‌شوند، هم کودکان در لابه‌لای شیطنت‌ شخصیت ها بدون آنکه پند و اندرز مستقیم توی ذوق خواننده بخورد پندهای لازم را می‌گیرند وازهمه مهمترکودکان کتابخوانی تربیت می‌شوند.  مجموعه داستان «هنری زلزله» به نویسندگی فرانچسکا سایمون از جمله این کتاب‌ها است. مجموعه ده جلدی «هنری زلزله» با طنزی شیرین از ماجراهای هنری می گوید که همواره کارهای عجیب و غریب می‌‌کند وحتی از کلک زدن هم ابایی ندارد. البته در کنار هنری زلزله برادرش پیتر خوبه هم وجود دارد. البته او شیطنت‌های
هنری زلزله را ندارد و بچه درسخوان و حرف‌گوش کنی هم هست. تضاد این دو در کنارهم باعث خلق ماجراهای بامزه‌ای می‌شود که مخاطبان از خواندن آن لذت می‌برند.
درباره معرفی نویسنده نوشته شده است: «فرانچسکا سایمون امروزه نویسنده‌ بسیار معروفی است که هم داستان‌های طنز کودکانه می‌نویسد و هم نمایشنامه و هم کتاب آشپزی! او با همسر و پسرش در لندن زندگی می‌کند.» این نویسنده پس از تولد پسرش زمانی که 34 سال داشت نویسندگی برای کودکان را شروع کرد. او بیش از 50 کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته است اما معروفترین کتاب او مجموعه داستان «هنری زلزله‌» است که  بیش از ۱۸ میلیون نسخه از آن به فروش رفته‌ا ست و این مجموعه کتاب‌ها  توسط نشرافق توسط مژگان کلهر وآتوسا صالحی ترجمه و منتشر شده است.
البته خواندن این کتاب برای والدین هم بدنیست چرا که هم با نگاه و دنیای کودکان آشنا می‌شوند و هم می‌توانند در مقابل شیطنت‌های بچه‌ها صبوری را یاد بگیرند و شاید هم یادی از گذشته خودشان بکنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7677/16/582189/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها