اخبار


مدرک جعلی برای استخدام در شرکت خصوصی

گروه حوادث: مرد جوان که برای استخدام در یک شرکت خصوصی مدارک تحصیلی جعلی ارائه کرده بود تصور نمی‌کرد خیلی زود دستش رو شود.
 به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل پرونده‌ای از سوی دادیاری دادسرای ناحیه 7 تهران به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی رسید که شاکی پرونده یکی از دانشگاه‌های کشور بود. در این شکایت آمده بود که مردی به‌نام محسن با ارائه مدرک کارشناسی جعلی آن دانشگاه به یک شرکت خصوصی سوء استفاده کرده است.
کارآگاهان در گام اول هویت کامل متهم را شناسایی کردند اما با توجه به اینکه تمامی آدرس‌های اعلامی متهم کذب بوده و آدرس دقیقی از وی در دسترس نبود کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم آدرس محسن واقع در خیابان سهروردی را شناسایی کردند.
سرهنگ کارآگاه «قاسم دستخال» رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی با بیان این خبر گفت: در ادامه پس از اخذ دستور قضایی برای دستگیری متهم کارآگاهان به آدرس وی رفته و پس از انجام تعقیب و مراقبت چند ساعته موفق به دستگیری محسن شدند. متهم برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل اما منکر هرگونه جعل مدرک شد که در نهایت پس ازروبه روشدن با مدارک مستند به جرم جعل مدرک دانشگاهی اعتراف کرد و بیان داشت که مدارک جعلی را از شخصی به‌نام امید دریافت کرده است.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با اعتراف محسن پرونده به دادسرا ارسال شد و متهم با قرار صادره برای تکمیل تحقیقات و دستگیری همدستش در اختیار این یگان قرار گرفت که با شناسایی هویت همدست متواری، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان می‌باشد.

سرقت تجهیزات شهری از سوی زوج جوان

گروه حوادث:  زوج سارق که تجهیزات اماکن خدمات شهری و اقلام مخابراتی را به سرقت می‌بردند، از سوی پلیس کرمان دستگیر شدند.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، مأموران پلیس آگاهی استان کرمان در پی اعلام موارد متعددی از سرقت سیم دکل‌های مخابراتی، موتور پمپ‌های آب و فاضلاب و دیگر اموال مرتبط با سازه‌ها و تجهیزات خدمات شهری، تحقیقات خود را آغاز و با ردیابی‌های پلیسی ردپای یک زن و مرد جوان را در این سرقت‌ها پیدا کردند. سرهنگ «حسن‌پور» رئیس پلیس آگاهی استان در تشریح این خبر گفت: مأموران با تکمیل اقدامات اطلاعاتی موفق شدند این زن و شوهر را در یکی از نقاط شهر کرمان دستگیر کنند که در بررسی‌های بعدی مشخص شد این زوج جوان با استفاده از 2 دستگاه خودروی پژو در شهر می‌گشتند و سیم‌های برق و مخابرات و تجهیزات اماکن عمومی و پارک‌ها شامل موتور پمپ‌های آب و دیگر متعلقات این تجهیزات را باز کرده و آنها را با انتقال به خودروهای خود سرقت می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه اقدامات تخریبی و سرقت‌های این سارقان میزان قابل توجهی به شهرداری، مخابرات و اداره برق خسارت وارد کرده، بیان داشت: این زوج سارق در روند تحقیقات پلیسی و پس از رویارویی با ادله موجود در مجموع به انجام 20 فقره سرقت سیم و تجهیزات مخابراتی و 10 فقره سرقت پمپ‌های آب شهری، فاضلاب و دیگر تجهیزات مربوط به اماکن خدمات شهری شهرداری در شهر کرمان اعتراف کردند و بخشی از اموال مسروقه نیز از مخفیگاه آنان کشف و تحویل نماینده ادارات آبفا، شهرداری و شرکت‌های تابعه مخابرات شد.

کشف ‌باغ وحش غیر قانونی در شهریار

گروه حوادث:یک باغ در منطقه شهریار که به محل نگهداری غیرمجاز حیوانات وحشی و گرانقیمت تبدیل شده بود از سوی مأموران اداره حفاظت محیط زیست پلمب شد. به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، شیدا اکار، رئیس اداره محیط زیست شهرستان شهریار در تشریح این خبر گفت: به‌دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر نگهداری غیر مجاز دو قلاده شیر و تعدادی پرنده در روستای« اسکمان» این شهرستان، کارشناسان این اداره به محل مربوطه اعزام  شدند و با هماهنگی مقام قضایی و همراهی نیروی انتظامی به داخل باغ ورود کردند که در بازرسی از این مکان چند قطعه پرنده غیرمجاز از گونه طاووس کشف و ضبط شد و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به تخلف به مقامات قضایی معرفی شد.وی با اشاره به اینکه تعدادی بوقلمون نیز بدون اخذ مجوز قانونی در این مکان نگهداری می‌شد، تصریح کرد: دوقلاده شیر قبل از ورود محیط زیست به این محل از سوی متهم به صورت غیر مجاز به محل دیگری منتقل شده بودند که باتوجه به اظهارات متهم پرونده موضوع در حال پیگیری است.اکار با بیان اینکه شکار و قاچاق پرندگان موجب انقراض این گونه‌های ارزشمند و تخریب محیط زیست می‌شود گفت: برخی افراد سودجو اقدام به قاچاق گونه‌های وحشی می‌کنند که این بر خلاف قوانین زیست محیطی است. تجارت گونه‌های وحشی جرم محسوب شده و محیط زیست با تمام توان با شکارچیان و مجرمان این حوزه بشدت برخورد خواهد کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7677/13/582192/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها