اخبـــــار


وزارت ارتباطات اعلام کرد
اتصال۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ارتباطی

وزارت ارتباطات اعلام کرد برای تحقق «عدالت ارتباطی» که از مصادیق «عدالت اجتماعی» است، بیش از ۹۵درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار کشور را به شبکه ارتباطی متصل کرده است.
به‌گزارش «ایران»، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای ارائه خدمات الکترونیکی در حوزه‌های مختلف از قبیل آموزش، سلامت، کشاورزی، گردشگری، توانمندسازی زنان و اقشار کم‌درآمد و رونق کسب‌وکارهای محلی در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته، از اهداف توسعه ارتباطات در مناطق روستایی است. شیوع ویروس کرونا که شیوه آموزش را در اقصی نقاط کشور، از حضوری به مجازی تغییر داده، باعث شده است که اکنون نه‌تنها دانش‌آموزان و دانشجویان بلکه طلاب نیز به این شیوه روی آورند و وابستگی آنها نیز همچون بسیاری از شهروندان به ارتباطات پرسرعت و پایدار افزایش یابد.

ثبت بیش از ۳۰۰ میلیون حمله باج افزاری در 6 ماه

طبق گزارش جدید شرکت سونیک وال، حملات باج افزاری در نیمه اول سال ۲۰۲۱ سر به فلک کشید و ۳۰۴.۷ میلیون مورد حمله از سوی این شرکت مشاهده شد.
به‌گزارش ایسنا، محققان سونیک وال شاهد حجم کم سابقه حملات در ماه‌های آوریل و مه بودند اما ژوئن با رکورد ۷۸.۴ میلیون حمله باج افزاری، رکورد این دو ماه را شکست. این حقیقت که آمار شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ از کل آمار سال ۲۰۲۰ فراتر رفته است باعث نگرانی محققان سونیک وال شده است. در این گزارش آمده است: حتی اگر در نیمه دوم سال یک مورد حمله باج افزاری مشاهده نشود که کاملاً بعید است، سال ۲۰۲۱ در حال حاضر بدترین سال از نظر این حملات محسوب می‌شود. حجم حملات باج افزاری در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در امریکا ۱۸۵ درصد و در انگلیس ۱۴۴ درصد افزایش داشته است.

حذف اپ اخبار جعلی واکسیناسیون از اپ استور

اپل یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی و دوستیابی را به دلیل اخبار جعلی حذف کرده که مخصوص افراد واکسینه نشده است.
به گزارش مهر ، فروشگاه‌های اپ مشغول بررسی و حذف برنامه‌هایی هستند که اخبار جعلی درباره واکسیناسیون منتشر می‌کنند. در همین راستا خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اشاره می‌کند اپل اپلیکیشن Unjected را حذف کرده است. این نرم افزار یک شبکه اجتماعی و دوستیابی مخصوص افرادی است که واکسن کووید ۱۹ تزریق نکرده‌اند. اپل دلیل این امر را ارجاع مناسب اپ به مفهوم پاندمی کووید ۱۹ و تم های آن اعلام کرده است، هرچند Unjected خود را به عنوان محیطی برای یافتن افرادی معرفی کرد که از خودمختاری بهداشتی و آزادی بیان دفاع می‌کنند، بنیانگذاران این اپ چندی قبل در یک رویارویی با گوگل برای نسخه اندروید محصولشان باختند. گوگل در ۱۶ جولای اعلام کرد Unjected دو هفته فرصت دارد پست‌های گمراه کننده را از اپ خود حذف کند و گرنه در پلی استور ممنوع می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7690/11/583420/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها