ایران در ایران


تهدید سلامت گناوه‌ای ها از سوی تصفیه خانه فاضلاب بندر

گروه ایران زمین- «خانه مشارکت در سلامت شهرستان گناوه» نسبت به تهدید سلامتی شهروندان گناوه از سوی تصفیه خانه فاضلاب این بندر در حومه روستای گشویی هشدار داد.
«حمید عشایری» رئیس شورای خانه مشارکت در سلامت شهرستان گناوه به«ایران» گفت:«در ورودی این سایت حداقل انتظاری که می‌رود و این موضوع هم در دوره مدیریت قبل اداره آبفای شهرستان و هم در دوره مدیریت فعلی این اداره بارها و بارها مطالبه شده استقرار یک تابلو به‌عنوان معرفی محل و نصب کانکس نگهبانی در این سایت تصفیه خانه بوده است که متأسفانه اقدامی در خصوص آن صورت نگرفته است.» او از تخلیه پسماند‌ها و نخاله‌های شهری در کنار جاده ورودی این سایت خبر داد و آتش‌سوزی نیزار اراضی تحت حوزه این تصفیه خانه را عمدی خواند. «غلامرضا نعمتی»مدیرعامل انجمن یاوران سبز اندیش طبیعت شهرستان گناوه نیز در گفت‌و‌گو با «ایران»حضور شکارچیان پرنده، احشام‌ و وجود سگ‌های ولگرد در این منطقه را هم باعث شیوع انواع بیماری دانست و گفت: «با توجه به نیمه کاره بودن جاده دسترسی این تصفیه خانه به دریا همچنان شاهد ورود فاضلاب به سمت دریا هستیم.» او لایروبی حوضچه‌ها و ایجاد کانکس نگهبانی برای جلوگیری از حضور شکارچیان و احشام را ضروری عنوان کرد.

قرمزی کرونا آژیر آتش‌نشانان مشهد را به صدا درآورد

مشهد- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: آتش‌نشانان این سازمان با کشیدن آژیر خطر در معابر و خیابان‌ها، وضعیت بحرانی شیوع کرونا را به شهروندان هشدار داده و آنان را به ماندن در خانه توصیه می‌کنند.
آتشپاد مسعود ظهوریان روز یکشنبه به ایرنا افزود: با توجه به وضعیت قرمز مشهد از نظر شیوع کرونا و اعمال محدودیت تردد و فعالیت اصناف، آتش‌نشانان ۵۳ ایستگاه‌ این شهر، از ظهر دیروز چندین نوبت با به حرکت درآوردن خودروهای آژیرکشان خود در سطح شهر، این شرایط بحرانی را به شهروندان هشدار داده‌اند. وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان علاوه‌بر آژیر، از طریق بلندگو وضعیت قرمز شهر را به مردم گوشزد کرده و از اصناف می‌خواهند که محدودیت‌های اعمال شده را رعایت کرده و مغازه‌های خود را تعطیل کنند. آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر بطور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است و شمار بیماران بستری در مراکز درمانی استان به حدود ۵۰۰ نفر در روز رسیده است. این درحالی است که بررسی‌های میدانی هم از کمبود برخی اقلام دارویی ویژه درمان بیماران کووید ۱۹ در داروخانه‌های مشهد حکایت دارد. هزار و ٨٠٠ آتش‌نشان در ۵۳ ایستگاه کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد خدمت‌رسانی می‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7690/12/583423/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها