مرگ 2 کارگر کارخانه فولاد عجب‌شیر


   گروه حوادث/ دو کارگر کارخانه فولاد عجب‌شیر که بر اثر پاشیدن مواد مذاب دچار سوختگی شده بودند بعد از یک هفته جان باختند.
    ناصر فلاح، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی عجب‌شیر در این‌باره گفت: روز شنبه هفته گذشته 4 نفر از کارگران بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی کوره و پاشش مذاب دچار سوختگی شده بودند که  ۲ نفر از چهار مصدوم حادثه فولاد «سپهر شرق»  جان باختند.      این دو نفر که به‌علت شدت سوختگی به بیمارستان سینای تبریز اعزام شده بودند، پس از چند روز بستری، روز پنجشنبه در این بیمارستان فوت کردند.
وی نام جان‌باختگان این حادثه را «هادی علی‌نژاد اصل» و «منوچهر کیائی» عنوان کرد و اظهار داشت: در این حادثه مواد مذاب به ارتفاع حدود ۱۵ متر فوران کرده و چهار کارگر حاضر در اطراف کوره را دچار سوختگی کرده بود.
به گفته وی، حال عمومی دو نفر دیگر که در این حادثه دچار سوختگی شده بودند، خوب است.
به گزارش ایرنا، واحد فولادسازی «سپهر شرق» عجب‌شیر از نوع کوره القایی است و در این نوع از خطوط تولید شمش فولادی، کارگران به‌صورت دستی یا از طریق تجهیزات کوره‌ها را شارژ می‌کنند تا قراضه آهن یا انواع دیگر مواد اولیه پس از ذوب به قالب‌های شمش هدایت شود.
پاشش مذاب در کوره‌های القایی گاه‌ و بیگاه موجب سوختگی کارکنان این بخش می‌شود و به همین دلیل کار در این بخش از واحد فولادسازی همواره با احتمال وقوع حوادث اینچنینی همراه است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7690/13/583430/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها