اخبار



قتل برادر بر سر خانه پدری

گروه حوادث/ درگیری دو برادر بر سر ارثیه خانه پدری به قتل یکی از آنها و دستگیری دیگری منجر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت ۳:۳۰ دقیقه ظهر شنبه ۹ مرداد مأموران کلانتری ۱۵۱ یافت‌آباد در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از قتل مرد جوانی در خانه‌اش خبر دادند.
با گزارش این خبر تحقیقات به دستور بازپرس شفیعی آغاز شد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد دو برادر ۴۰ و ۴۵ ساله بر سر ارثیه پدری با هم درگیر شده و یکی از آنها به قتل رسیده است. قاتل تصمیم به فرار داشته که در محاصره خانواده و شاهدان به دام افتاده است.
با دستگیری متهم جوان، او در تحقیقات گفت: من در طبقه اول خانه پدری‌ام ساکن هستم و برادرم و خانواده‌اش در طبقه دوم ساکن بودند‌. پدرمان نیز در خانه‌ای در همان حوالی زندگی می‌کرد. خانه متعلق به پدرم بود اما مدتی قبل آن را تقسیم کرد و به هر کدام سه دانگ از خانه را داد.
او ادامه داد: من با این تقسیم ارثیه مخالف بودم چرا که من برای پدرم خیلی کار می‌کردم و او باید چهار دانگ از خانه را به‌نام من می‌زد یا برادرم ۱۰۰ میلیون تومان به من پول برمی‌گرداند. اما این اتفاق نیفتاد و روز حادثه سر این موضوع باهم درگیر شدیم. من ناخواسته برادرم را با چاقو در طبقه اول که خانه‌ام بود به قتل رساندم.

شهادت مأمور پلیس در دزفول

گروه حوادث/ تیراندازی افراد مسلح به گشت خودرویی پلیس در دزفول، منجر به شهادت یک مأمور انتظامی شد.
سرهنگ روح‌الله گراوندی فرمانده انتظامی دزفول با اعلام این خبر گفت: ساعت 23 شنبه افراد مسلح در محور شوش- دزفول به‌سمت گشت خودرویی پاسگاه صفی‌آباد تیراندازی کردند. در این ارتباط مأمور جان برکف ناجا «سجاد دالمن» جمعی پاسگاه صفی‌آباد شهرستان دزفول بر اثر اصابت گلوله و شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان دزفول تصریح کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری افراد مسلح در دستور ویژه پلیس قرار دارد.

نگهداری 12 هزار عقرب در خانه

گروه حوادث/مرد میانسال که در خانه‌اش 12 هزار عقرب نگهداری می‌کرد دستگیر شد.
سرهنگ ابوالفضل مسعودی، فرمانده انتظامی شهرستان آباده در این‌باره گفت: مأموران انتظامی آباده با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از محلات این شهرستان در خانه خود اقدام به نگهداری و پرورش غیرمجاز عقرب می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. مأموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از خانه موفق شدند ۱۲ هزار نمونه عقرب فاقد مجوز را کشف کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد، گفت: عقرب‌های کشف شده تحویل اداره محیط‌ زیست شد.
مسعودی تأکید کرد: پرورش و نگهداری عقرب در خانه های مسکونی و در بافت شهری و روستایی با توجه به خطرات جانی که برای مردم دارد ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

موتورهای سنگین اجازه حرکت در شهر ندارند

گروه حوادث/ مالکین موتورسیکلت‌های سنگین برای تردد در معابر عمومی باید از پلیس مجوز بگیرند.
سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این مطلب گفت: ورود، حرکت و تردد موتورسیکلت‌های سنگین بدون مجوز در سطح معابر شهر تهران ممنوع است و مالکین این دسته از موتورسیکلت‌ها برای جابه‌جایی موتور خود باید مجوز بگیرند.
وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت سنگین به موتورهایی گفته می‌شود که بالای 250 سی سی حجم دارند، گفت: طبق قوانین تردد موتورسیکلت‌های سنگین ممنوع است و با توجه به کاربری ورزشی و تفریحی آنان باید در پیست‌های مخصوصی از این موتورها استفاده شود به همین خاطر تردد آنها در معابر عمومی ممنوع بوده و برای نقل و انتقال آنها باید از یدک‌های مخصوص استفاده شود یا مجوز دریافت‌ کنند. تردد این موتورسیکلت‌ها به‌خاطر اینکه مجوز ندارند نوعی تخلف محسوب شده و گواهینامه کسانی که با این وسایل رانندگی می‌کنند دارای شرایط خاصی بوده که بیشتر افراد این گواهینامه را ندارند.
وی افزود: بیشتر تخلفات این‌ موتورسیکلت‌ها از نوع سرعت و سبقت است که با حرکت در معابر ایمنی تردد را به مخاطره انداخته و باعث اضطراب و نگرانی رانندگان دیگر شده؛ از سوی دیگر با توجه به صدا و سرعت بالای تردد موجب خطرآفرینی می‌شوند.

تصادف مرگبار هیوندا با عابر پیاده

گروه حوادث/ ورود ناگهانی خودروی سواری به‌خط ویژه و برخورد با یک عابر پیاده منجر به مرگ عابر شد.
به‌ گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 5 بامداد یکشنبه در مسیر جنوب به شمال بزرگراه بسیج قبل از ۲۰ متری افسریه، یک دستگاه سواری هیوندا که در این مسیر در حال حرکت بود ناگهان وارد خط ویژه اتوبوس شد و با عابر پیاده‌ای که همزمان در این مسیر مشغول تردد بود بشدت برخورد کرد که بر اثر شدت ضربه وارده، این فرد در محل حادثه فوت کرد.
سرهنگ احسان مؤمنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: بلافاصله پس از این حادثه عوامل منطقه 15 پلیس راهور فاتب در محل حاضر شده و ضمن ایمن‌سازی محل نسبت به بررسی علل و عوامل این حادثه اقدام کردند.
سرهنگ مؤمنی با اعلام این مطلب که ورود به‌خط ویژه تخلف است و این محدوده فقط مخصوص تردد خودروهای امدادی و پلیس است از رانندگان درخواست کرد به هیچ عنوان وارد خط ویژه نشوند تا شاهد بروز اینگونه حوادث در سطح شهر تهران نباشیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7690/13/583432/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها