اخبـــــــار


فردا زمان تنفیذ رئیس‌جمهوری منتخب توسط رهبرمعظم انقلاب

زمان برگزاری مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران مشخص شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برگزار و منتخب ملت ایران توسط ولی فقیه به‌سِمت «ریاست جمهوری» منصوب می‌شود. این مراسم با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار و از ساعت ۱۰:۳۰ صبح به‌صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های صدا و سیما، سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت زنده پخش می‌شود. در این برنامه وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ ارائه می‌کند و پس از قرائت متن حکم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب و ایراد سخن توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رهبر انقلاب سخنرانی خواهند کرد.

نامه وزیر بهداشت به رهبر انقلاب درباره خیز جدید کرونا و ضرورت تعطیلی دو هفته‌ای

وزیر بهداشت طی نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب، ضمن تشریح وضعیت فعلی بیماری کرونا در کشور و تاب‌آوری نظام سلامت و کادر درمان، نوشت: شاید دو هفته تعطیلی جدی و ایستادگی و به‌کارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد محکم با شکستن پروتکل‌ها بتواند تا حد قابل‌توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفسگیر بر همکاران ما بکاهد. اگر روزانه هزاران نفر در کلینیک‌های تخصصی و سرپایی درمان نمی‌شدند و این بار هم قرار بود به تخت‌های بیمارستانی تحمیل شود، از مدت‌ها پیش تخت کم می‌آوردیم ولی متأسفانه فشار به گونه‌ای است که نگرانم این طرح هم پاسخ ندهد مگر آنکه سریعاً با اقدامات پیشگیرانه و افزایش رعایت پروتکل‌ها از بار تصاعدی بیماری بکاهیم. به گزارش ایسنا در بخشی از نامه دکتر سعید نمکی خطاب به رهبر معظم انقلاب، آمده است: مستحضرید پس از ۱۸ ماه صبوری اعتراض ۶۶ مدیر نظام سلامت طی نامه‌ای در دو روز گذشته و التماس آنها برای استمداد بیان شد و خود را ناچار دیدیم تا از محضر حضرتعالی استمداد ویژه بطلبیم. از مدت‌ها پیش در مکاتبات متعدد خطرات همه‌گیری با ویروس وحشی و سرکش دلتا را گوشزد کردیم. در بخش دیگری از این نامه اشاره شده است: یک‌بار حضرتعالی به صحنه آمدید و تشکیل قرارگاه و بعضی موارد دیگر را توصیه فرمودید و امروز هم در این ایام‌گذار مداخله جدی حضرتعالی و به صحنه آوردن کلیه امکانات کشور برای مقابله جدی با این پدیده ویرانگر ضروری است. هر لحظه دیرتر تصمیم بگیریم، ابعاد فاجعه وسیع‌تر و آوار آن بر دوش کشور سنگین‌تر خواهد شد. به‌کرات معروض داشته‌ام که گرچه کار فرهنگی، مساعدت‌های گوناگون به اقشار نیازمند و سرعت واکسیناسیون مؤثر است، ولی بدون استفاده از ابزار قدرتمند بازدارنده نمی‌توان با عادی‌انگاری و پروتکل‌شکنی مبارزه کرد و این تجربه اثبات شده جهانی در دوران گرفتاری با همه‌گیری‌هاست.

جانشین فرمانده سپاه:
مرزهای کشور در امنیت کامل هستند

جانشین فرمانده سپاه گفت: مرزهای جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل هستند و تاکنون هیچ مشکلی مخصوصاً در مرزهای شرقی کشور نداشته‌ایم. به گزارش فارس، دریادار پاسدار علی فدوی با اشاره به قوت سپاه، بسیج و نیروهای مسلح، گفت: وقتی که امریکایی‌ها می‌دانند که در عرصه نظامی مقابل جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانند به پیروزی برسند و همواره با شکست مواجه می‌شوند، دیگر کشورها و مجموعه‌ها حساب کار خودشان را می‌کنند. جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند «زمانی که ما به قله برسیم، دشمنی‌ها نیز تمام می‌شود»، از این رو ما نیز به این سمت حرکت می‌کنیم و هر روز به این هدف نزدیک‌تر می‌شویم، اضافه کرد: مرزهای جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل هستند و تاکنون هیچ مشکلی مخصوصاً در مرزهای شرقی کشور نداشته‌ایم و با اقتدار و توانمندی‌هایی که وجود دارد در خصوص مرزها و مجموعه‌های بالاتر نیز مشکلی به وجود نمی‌آید. او از حضور 42 هزار گروه جهادی ثبت شده در بسیج خبر داد و افزود: کرونا تمام جهان را دچار مشکل کرده است اما در کشور ما هیچ‌گاه از مشکلاتی که برای دیگر کشورها به وجود آمد به وجود نیامده است زیرا ما مردم مسلمانی داریم که کمک کردن به همنوع را بالاترین فریضه می‌دانند.

فشار بر ایران تنش‌ها پیرامون برجام را افزایش می دهد

پایگاه خبری وابسته به کنگره امریکا در گزارشی تصریح کرد، رئیس جمهور بایدن به دنبال افزایش فشار بر ایران برای بازگرداندن این کشور به تعهدات برجامی است اما اذعان کرد، هر اقدامی در این راستا می‌تواند تنش‌ها میان تهران و واشنگتن را تشدید کند .به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دولت جو بایدن رئیس جمهور امریکا قصد دارد در اثنای وقفه ایجاد شده در مذاکرات هسته‌ای در وین، فشارها بر ایران را افزایش دهد اما محاسبات داخلی در تهران، ارزیابی در این زمینه را دشوار کرده است. هیل در ادامه گزارش داد: ظاهراً گزینه‌هایی که روی میز امریکا قرار دارد شامل تشدید محدودیت‌های صادرات نفت ایران و وضع تحریم‌های جدید بر برنامه‌های موشکی و پهپادی این کشور می‌شود اما این اقدامات احتمالاً تنش‌ها را در بحبوحه تلاش‌های چندین ماهه برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تشدید خواهد کرد .این پایگاه خبری همچنین به نقل از یک کارشناس مسائل ایران در گروه بین‌الملل بحران افزود: به نظر می رسد که سران ایران در حال بررسی این مهم هستند که یا در ازای رفع سریع تحریم‌ها به برجام بازگردند یا اینکه به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه دهند تا بتوانند امتیازات مورد نظر از غرب را به دست آورند .به گزارش هیل، در عین حال، رابرت آینهورن عضو ارشد اندیشکده بروکینگز در زمینه کنترل تسلیحات و عدم اشاعه معتقد است که تهران و واشنگتن احتمالاً پس از برگزاری مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران به مذاکرات وین بازمی‌گردند اما به طور قطع با اختلافات اساسی مواجه خواهند بود. وی در این باره گفت: ازسرگیری مذاکرات قطعی است اما مشخص نیست که آیا رایزنی‌ها بی دردسر و مانع ادامه خواهد یافت یا خیر. رئیسی و همچنین اغلب مقامات ایرانی به روشنی مشخص کرده‌اند که حتی اگر برجام بازگردانده شود آنها هیچ منفعتی در مذاکرات بر سر موضوعات دیگر ندارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7690/2/583477/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها