گزارش سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی

چهره به چهره با کارگران


ادامه از صفحه اول
ایرنا هم خبر داده که رئیسی در جمع کارگران این معدن اظهار داشت: کارگران نباید نگران بیمه، دستمزد و سختی کار خود باشند و این از موضوعات مهم است. وی افزود: از همین الان به مدت ۲۰ روز حداکثر به پیمانکاران وقت می‌دهم که وضعیت زندگی کارگران را در اینجا متحول کنند و اگر این اقدام را در این مدت انجام ندهند، اقدام لازم را انجام می‌دهم. رئیس جمهوری گفت: معادن شهرستان طبس زمینه توسعه فراوانی دارد و باید زیرساخت‌های آن تکمیل شود که اگر این منطقه و معادن آن درست توسعه پیدا کند، نیاز کشور کاملاً برطرف می‌شود و نیازی به واردات نداریم و اینجا کاملاً این استعداد را دارد.وی تحقق این موضوع را منوط به ۲ شرط اساسی دانست و اظهار داشت: اول اینکه زیرساخت‌ها باید تکمیل شود و معتقدم کارگران عزیز که اینجا کار می‌کنند باید حقوقشان کاملاً پرداخت شود و حقی از آنان ضایع نشود. به گفته رئیس جمهور، نظام پیمانکاری باید کاملاً متحول و به هیچ عنوان نباید حقوق کارگران ضایع شود. پایین بودن دستمزد و مشکلات بیمه‌ای از جمله مشکلات مطرح شده از سوی کارگران معادن زغالسنگ در بازدید رئیس جمهوری بود.
مرز یک فرصت است
آیت‌الله رئیسی عصر جمعه و در بدو ورود به بیرجند در جمع خبرنگاران گفت: مرز تهدید نیست بلکه فرصت است و یکی از فرصت‌های مرز، بهره‌برداری اقتصادی و مبادلات مرزی ساکنان در جمهوری اسلامی ایران با کشور همسایه است. وی گفت: در استان‌های دیگر هم گفتیم که فعال شدن بازارچه‌های مرزی می‌تواند به گسترش صادرات و توسعه آن بینجامد که امر مبارکی است همچنین وضع اقتصادی مرزنشینان را سامان می‌دهد و هم می‌تواند به امنیت مرزها کمک کند.
رئیس جمهوری بیان کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی کار بسیار مهمی است که در سفر قبلی به خراسان جنوبی هم تأکید کردیم موضوع بازارچه‌ها را باید دنبال کنند و مسئولان بعضی اقدامات را انجام دادند که در این سفر هم مورد تأکید قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه خراسان جنوبی با کاهش نزولات آسمانی مواجه است اما خداوند به این استان ذخایر باارزشی داده که یکی از آنها معادن است و باید اقتصاد استان به نحوی اقتصاد معدن باشد و در جهت فعال کردن ظرفیت‌های معطل مانده معدنی فعالیت شود. رئیسی گفت: به برکت انقلاب اسلامی در هر کوی و برزن استان کار شده ولی علی‌رغم همه تلاش‌های ۴۰ ساله باز هم محرومیت‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود. وی گفت: یکی از مسائل جاده‌ها و ارتباطات ریلی است که وزیر راه و شهرسازی همراه ما هستند و این مسأله را دنبال می‌کنند. رئیس دولت سیزدهم اظهار داشت: جزو اولویت‌های این وزارتخانه اصلاح جاده‌های مواصلاتی و مسائل ریلی در مناطق مختلف است که یکی از این مناطق خراسان جنوبی و جزو برنامه‌ها است.
وی افزود: برای من توفیق بوده که سومین سفر استانی در خراسان جنوبی انجام شده که به مردم عزیز و پرتلاش این استان همچنین نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مدیران سلام عرض کنیم و نشستی را با توجه به شرایط کرونایی با اقشار مختلف مردم داریم.
رئیسی گفت: ان‌شاء‌الله در این سفر با بررسی‌هایی که از قبل انجام شده و نشست‌هایی که در استان خواهیم داشت بتوانیم یک‌سری اولویت‌ها را در استان دنبال کنیم.
گپ و گفت اهالی محله کاظمیه با رئیسی
رئیس جمهوری در ادامه سفر به خراسان جنوبی به صورت سرزده از محله کاظمیه شهر بیرجند هم بازدید و با جمعی از اهالی این محله گفت‌و‌گو کرد. در این بازدید که استاندار خراسان جنوبی و جمعی از وزرا حضور داشتند، رئیس جمهوری پس از شنیدن مشکلات مردم، بر پیگیری برای رفع آنها تأکید کرد. رئیس جمهوری در جمع مردم محله کاظمیه بیرجند گفت: ما از مشکلات شما بی‌اطلاع نیستیم و به جمع شما آمدیم تا هم حال شما را جویا شویم و هم کاری برای این مناطق صورت گیرد. رئیسی افزود: حاشیه شهر بیرجند مثل بسیاری از شهرهای کشور از مردمانی تشکیل شده که به دلیل ایجاد مشکلاتی چون خشکسالی، کم‌آبی و تحمیل شرایط به این مناطق مهاجرت کرده‌اند. وی تصریح کرد: اگر زمینه‌های لازم مهیا شود، جوانان شما اهل کار و فعالیت هستند. محله کاظمیه بیرجند از جمله محلات کم برخوردار در شمال شهر بیرجند است. رئیس جمهوری که ظهر دیروز در ادامه سومین سفر استانی خود از شهرستان طبس به مرکز استان آمد، با حضور در گلزار شهدای بیرجند به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7721/2/586542/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها