اخبــــــــار


پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب
در پی درگذشت برادر آیت‌الله مکارم شیرازی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به حضرت آیت‌الله آقای مکارم شیرازی درگذشت برادر ایشان را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حضرت آیةالله آقای مکارم شیرازی دامت برکاته / درگذشت اخوی مکرم آن جناب را تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان و بقای عمر و عافیت جنابعالی را از خداوند متعال مسألت می نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۸ شهریور ۱۴۰۰
به گزارش ایرنا، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری نیز در پیامی با تسلیت درگذشت برادر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای بازماندگان عافیت، صبر و اجر مسألت کرد. محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه نیز در پیام‌های جداگانه‌ای به آیت‌الله مکارم شیرازی ارتحال برادرشان را تسلیت گفته و برای بازماندگان از درگاه حضرت باریتعالی صبر و شکیبایی مسألت کردند.

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب
در پی درگذشت حاج حیدر رحیم‌پور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت مرحوم آقای حاج حیدر رحیم‌پور را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب آقای حسن رحیم‌پور ازغدی، دانشمند متفکر، دامة بقائه
درگذشت پدر گرامی آن جناب، مرحوم آقای حاج حیدر آقا رحیم‌پور رحمةالله علیه را به شما و والده‌ گرامی و دیگر بازماندگان محترم و همه دوستان و همفکران آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم. سال‌های متمادی تلاش صادقانه‌ برخاسته از غیرت دینی و انگیزه‌ تحقق احکام و معارف اسلامی، نمایشگر بخش مهم زندگی آن مرحوم است و این موجب رضا و رحمت الهی و علو درجات اخروی ایشان خواهد بود ان‌شاءالله. دوام توفیقات جنابعالی را از خداوند مسألت می‌کنم.
سیّدعلی خامنه‌ای
19/۰۶/1400  

پیام تسلیت رئیس جمهوری
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی، آن مرحوم را ملجأ و راهنمای جمع زیادی از مجاهدان بویژه در مشهد مقدس خواند و گفت که این تلاش‌ها قطعاً توشه‌ای ارزشمند برای یوم‌الحسابش است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهوری در پیام تسلیت خود با اشاره به اینکه با تأسف و تأثر بسیار از درگذشت اندیشمند پرتلاش و انقلابی حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی مطلع شدم، آورده است: آن مرحوم عمر پرثمر خود را در راه خدمت به اسلام و مکتب شریف اهل‌بیت(ع) و تحقق آرمان رفیع عدالت گذراند و چه در ایام مبارزه با رژیم ستمشاهی و چه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره ملجأ و راهنمای جمع زیادی از مجاهدان بویژه در مشهد مقدس بود که این تلاش‌ها قطعاً توشه‌ای ارزشمند برای یوم‌الحسابش است. آیت‌الله رئیسی مصیبت وارده را به عموم علاقه‌مندان و شاگردان و نیز خانواده ایشان، بویژه آقای حسن رحیم‌پور ازغدی تسلیت گفت و برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال مغفرت و حشر و نشر با اولیای الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد. حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی، از یاران دیرین امام(ره)، رهبری و انقلاب بود که دیروز جمعه درگذشت. خبر درگذشت او را کانال تلگرامی حسن رحیم‌پور ازغدی منتشر کرد و نوشت: «حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی او که تا پایان، انقلابی ماند، پدر یک نسل از عدالتخواهان، مرد اندیشه و قلم، مجاهدی که همه عمر با درد دین و مردم زیست و نوشت و گفت، اینک به دیدار خدایش رفت.»

برگزاری مراسم یادبود آیت‌الله حکیم در قم

از سوی رهبر معظم انقلاب، آیین بزرگداشت ارتحال حضرت آیت‌الله سیدمحمدسعید حکیم با حضور علمای اعلام و بیوت مراجع معظم تقلید و شخصیت‌های لشگری و کشوری در قم برگزار شد. به‌گزارش خبرگزاری حوزه، در این مراسم که با قرائت قرآن کریم توسط علیزاده و مداحی حاج عباس حیدرزاده همراه بود، جمعی از اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مجلس خبرگان رهبری، فرمانده سپاه قدس، جمعی از طلاب غیر ایرانی، تولیت عتبه عباسی و جمعی از استادان حوزه‌های علمیه قم و نجف حضور داشتند. سخنران این مراسم، آیت‌الله رضا استادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
مرزهای شرقی امن‌ترین مرزهای ایران است

 فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود اینکه در مرزهای شرقی کشور اتفاق بزرگی افتاده، نظام حکومتی جدیدی سرکار آمده، ولی مرزهای شرقی امن‌ترین مرزهای کشور ایران است. به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز پنجشنبه در آیین افتتاح بیمارستان پیشرفته دائمی تنفسی شهدای ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه مأموریت ارتش حفظ تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بیان کرد: ارتش در عرصه‌های غیرنظامی از جمله در زلزله سرپل ذهاب و سیل گلستان وارد عمل شد و همچنین مبارزه با داعش در عراق و سوریه را برعهده دارد و شهدای مدافع حرم ارتش افتخاری برای این نیرو می‌باشد. وی افزود: تأمین امنیت مرزهای غرب و جنوب غرب کشور در مقابل داعشی که در عراق مستقر است، تحویل نیروی زمینی ارتش شده و همچنین نیروی ارتش در مقابل ناامنی‌هایی که در مرزهای شرق کشور به طول ۹۳۵ کیلومتر است، مستقر شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7721/2/586544/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها