وزیر کشور در جلسه معارفه نخستین استاندار ویژه:

دولت از استاندار خوزستان پشتیبانی ویژه خواهد کرد



استاندار ویژه خوزستان در مراسمی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور معارفه شد و آغاز به کار کرد. وزیر کشور در جریان سفری دو روزه به خوزستان علاوه بر حضور در آیین معارفه استاندار خوزستان با نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کرد و در نشست قرارگاه‌های سه گانه آب و فاضلاب، مسکن و محرومیت زدایی در استانداری خوزستان حضور یافت.
به‌گزارش ایرنا، وزیر کشور روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان با بیان اینکه برای خوزستان نیازمند سند توسعه و پیشرفت هستیم و براساس این سند اختیارات و منابع در اختیار استان قرار داده خواهد شد، گفت: اختیارات باید به استان بازگردد تا استاندار بتواند به کمک مدیران استانی، مشکلات را حل کند.
وحیدی با بیان اینکه مسائل خوزستان در حوزه کشاورزی و آب بسیار مهم هستند، گفت: استاندار جدید خوزستان متخصص این حوزه است و متناسب با فوری‌ترین نیازهای استان، انتخاب شده است.او صادق خلیلیان را شخصیتی علمی، عملی، انقلابی و مردمی و از جمله ظرفیت‌های ملی توصیف کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری دغدغه خوزستان را دارند. همه این مسائل استاندار جدید را پشتیبانی خواهد کرد تا با حمایت نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان و مسئولان محلی شاهد حل مشکلات خوزستان باشیم.
وحیدی با اشاره به حمایت دولت از استاندار خوزستان برای حل مشکلات استان، ادامه داد: خوزستان همان طور که در دفاع مقدس سرفرازانه الگوسازی کرد، در پیشرفت و توسعه نیز به‌همین شکل عمل خواهد کرد. وزیر کشور در ادامه افزود: برای خوزستان نیازمند سند توسعه و پیشرفت هستیم و براساس این سند اختیارات و منابع در اختیار استان قرار داده خواهد شد.
او از اقتصاد دریا، کشاورزی و پتروشیمی به‌عنوان بخشی از ظرفیت‌های اقتصادی استان خوزستان نام برد و در عین حال گفت: ۱۲۳ نقطه کانون محرومیت در خوزستان شناسایی شده که با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط باید در قالب یک برنامه هماهنگ نسبت به محرومیت‌زدایی این نقاط اقدام کرد.
وزیر کشور در حاشیه این جلسه با بیان اینکه دولت از استاندار خوزستان پشتیبانی ویژه خواهد کرد، گفت: این پشتیبانی در راستای حل مشکلات مردم خوزستان است. وی گفت: «در ویژه بودن استاندار خوزستان عمل مهم است. این عمل حمایت و پشتیبانی ویژه‌ای است که دولت از استاندار خوزستان خواهد داشت همچنین اقدامات ویژه‌ای است که استاندار باید در راستای حل مشکلات خوزستان انجام دهد.»
وحیدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر مأموریت افراد غیر وزارت کشور در مَسندهای مربوط به این وزارتخانه تصریح کرد: «در این مسندها طبیعتاً اولویت وزارت کشوری‌ها هستند اما به‌دنبال شایسته سالاری هستیم و اگر برای مسندی به این نتیجه رسیدیم که فرد شایسته در وزارت کشور وجود ندارد از ظرفیت‌های دیگر وزارتخانه‌ها هم استفاده می‌شود.»
وزیر کشور روز پنجشنبه بعد از آیین معارفه استاندار جدید خوزستان در توئیتر نوشت: «استاندار جدید خوزستان، استانداری ویژه است که علاوه بر اختیار حضور در جلسات دولتی و ارتباط مستقیم با کابینه دولت، از امکانات ویژه‌ای برای اهداف توسعه و پیشرفت خوزستان برخوردار خواهد بود.» وحیدی همچنین در حاشیه مراسم ادای احترام به مقام شامخ شهدا در اهواز به خبرنگاران در خصوص تغییر استانداران در کشور گفت: طبیعی است در انتهای هر دوره ممکن است تغییراتی در استانداران هر استان ایجاد شود. او افزود: بتدریج و بنا به نیاز در استان‌هایی که احساس شود تغییرات مورد نیاز است، نسبت به تغییر استانداران اقدام خواهد شد.
همچنین رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در آیین معارفه استاندار خوزستان با بیان اینکه مشکلات خوزستان با امنیت استان گره خورده است، گفت: نمایندگان خوزستان تصمیم جدی بر حمایت و همدلی با استاندار جدید دارند و بیعت کرده‌اند تا حمایت جدی از ایشان داشته باشند.
به گزارش ایسنا، عبدالله ایزدپناه با تأکید بر اینکه نمایندگان خوزستان همراه دولت مردمی هستند و به‌دنبال سهم‌خواهی و امتیاز نیستند اما برای استان و شهرشان دلسوز هستند و کسی به اندازه آنها از مشکلات شهرستان‌های خوزستان مطلع نیست، افزود: از وزیر کشور انتظار داریم تا ایشان امین استان خوزستان باشد زیرا دارای جایگاه ویژه‌ای در کابینه هستند و می‌توانند به‌صورت ویژه در دولت برای حل مشکلات استان تلاش کنند.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه آب مشکل اساسی در خوزستان است اما بیکاری و نبود شغل، مشکل اساسی‌تر مردم خوزستان است، افزود: باید برای بیکاری جوانان خوزستان کاری انجام شود. اختیارات مناطق نفت خیز که در گذشته به مرکز داده شده باید به مناطق نفت خیز بازگردد تا بتوان در مناطق نفت خیز کاری انجام داد.
گفتنی است صادق خلیلیان در جلسه یکشنبه هفته گذشته دولت به‌عنوان استاندار خوزستان انتخاب شد. وی دارای مدرک کارشناسی خاک‌شناسی از دانشگاه شهید چمران اهواز، کارشناسی ارشد اقتصاد کشاورزی و دکترای اقتصاد منابع طبیعی از دانشگاه تربیت مدرس است. خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی و عضو شورای پول و اعتبار در دولت دهم بوده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7721/3/586548/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها